7

ناوگان اتوبوسرانی تبریز یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد

  • کد خبر : 15536
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
ناوگان اتوبوسرانی تبریز یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: بر اساس استانداردهای حمل و نقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما در زمان حاضر خدمات اتوبوسرانی با ۷۲۱ دستگاه انجام می‌شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا ایمان غنی زاده، با بیان اینکه از ۷۲۱ دستگاه اتوبوس ناوگان فعال اتوبوسرانی تبریز ۲۸۳ دستگاه مربوط به بخش ملکی و بقیه در اختیار بخش خصوصی با عمر بیش از ۱۰ سال است، افزود: از سال ۹۶ به علت تحریم های ظالمانه و محدودیت های مالی، امکان خرید اتوبوس از کارخانجات اتوبوس سازی داخلی و یا واردات اتوبوس با وجود حمایت شورای اسلامی و شهرداری تبریز و پیگیری های مستمر، مقدور نشده است.

وی اظهار کرد: با توجه به عمر بالای ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، لزوم تامین اتوبوس، نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۶۶ گانه تبریز و حومه با  جمعیت ۱.۸ میلیونی بیش از پیش ضروری بوده و امکان خرید اتوبوس نو برای این کلانشهر با وجود تحریم‌ها و افزایش شدید قیمت‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به اهمیت ارایه خدمات مطلوب در ناوگان اتوبوسرانی و حومه تبریز برای استقبال مردم در استفاده از ناوگان حمل ‌و نقل عمومی گفت: از برنامه‌های شهرداری در تشویق مردم برای استفاده از ناوگان اتوبوسرانی بازنگری در خطوط اتوبوسرانی و تامین اتوبوس‌های به ‌روز است.

غنی زاده، ادامه داد: با امضای تفاهم نامه شهرداری تبریز با سازمان برنامه و بودجه و صندوق کارآفرینی تلاش می شود با استفاده از ظرفیت و توان تولیدات داخلی ناوگان اتوبوسرانی تبریز را که بیش از  ۵۰ درصد فرسوده است، نوسازی و بازسازی کرد تا شرایط خدمات رسانی به شهروندان را ارتقا داد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری تبریز برای تولید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس با شرکت ایران خودرو دیزل، یادآوری کرد: به دلیل تحریم‌های موجود این تفاهم‌نامه به عقد قرارداد منجر نشد و پس از ۱۰ ماه همچنان بلاتکلیف است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: برای تولید ۱۵ دستگاه اتوبوس برای سال ۹۸ از طریق منابع مالی دولتی با شرکت ایران خودرو دیزل قرارداد امضا شد که اگر تا عید هزینه های آن پرداخت شود، اتوبوس ها را تحویل می دهند.

غنی زاده، با اشاره به تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه، افزود: در دوران کرونایی تعداد مسافران این ناوگان کاهش یافت و این موضوع موجب ضرر ۹ میلیارد تومانی برای بخش دولتی و خصوصی شد.

وی حرکت به سمت هوشمندسازی و شفافیت، مدیریت هزینه‌ها، ارائه خدمات کیفی و راه اندازی سیستم تعرفه الکترونیکی را از جمله اقدامات این شرکت در سه سال اخیر اعلام کرد و اظهار داشت: با هوشمندسازی از هدررفت سالانه ۳۰۰ هزار برگ کاغذی پیشگیری و در کنار آن سامانه مدیریت ماشین‌آلات و سامانه سیستمی انبار قطعات نیز راه اندازی شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.