9
استاندار آذربایجان شرقی در یک گفتگوی مجازی تاکید کرد؛

جزو استان های نسبتاً توسعه یافته هستیم!

  • کد خبر : 15598
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
جزو استان های نسبتاً توسعه یافته هستیم!
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز، روزگاری دومین شهر صنعتی کشور و در بسیاری از شاخص‌های عمومی در کشور زبانزد عام و خاص بود، اما اکنون در برخی از شاخص‌ ها نمی‌توانیم آن ادعا را داشته باشیم ولی اینطور هم نیست که عقب مانده باشیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدرضا پورمحمدی چندی پیش با حضور در یکی از شبکه‌های اجتماعی به سوالات و ابهامات اهالی رسانه و صاحب نظران پاسخ داد.

وی در این گفت‌وگوی مجازی به صورت اختصار به شفاف سازی موارد شهری تبریز، کرونا و جایگاه استان پرداخت که دربرگیرنده مطالب جالبی می باشد.

▪️دولت برای بازپرداخت فاینانس متروی تبریز تمهیداتی اندیشیده است

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص نحوه تامین فاینانس پروژه متروی تبریز گفت: پس از افتتاح سه ایستگاه مهم خط یک که بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده بود از ریاست جمهوری درخواست کردیم که برای تکمیل فاز سوم خط یک و فاز اول خط دو مترو فاینانس مربوطه تامین گردد که ایشان هم به آقای نعمتی دستور دادند تا در قالب یک جلسه که نماینده اول مردم تبریز در مجلس، شهردار تبریز و مدیرعامل مترو حضور داشتند دو راهکار جدی برای تامین مالی آن در نظر گرفته شد تا برای بازپرداخت از سوی دولت و سازمان قطارشهری تمهیداتی اتخاذ گردد.

▪️با جمع بندی سانحه متروی تبریز نباید شاهد چنین سوانح خطرناکی باشیم!

وی در مورد سانحه خارج شدن واگن متروی تبریز در فاز سوم خط یک از ریل هم گفت: خوشبختانه این واگن مسافر نداشت زیرا به صورت آزمایشی در حال تردد بود لذا فلسفه فعالیت آزمایشی قطار نیز برای همین منظور است که ایرادات خط برطرف گردد اما وقوع سانحه قابل تامل بود و باید با بررسی‌های افزون‌تر علت آن مشخص شود.

پورمحمدی اضافه کرد: گروه تحقیق و بررسی مربوطه تعیین شده و گزارشات آن در حال تهیه می باشد و مهمترین کار، جمع بندی موضوع است تا در آینده شاهد چنین سوانح خطرناکی نباشیم.

▪️در سطح بندی کشوری جزو استان های نسبتاً توسعه یافته هستیم!

وی در خصوص جایگاه آذربایجان شرقی از نظر شاخص های توسعه و مقایسه با سایر استان ها هم گفت: در حال حاضر یک مطالعه دقیق تطبیقی برای مقایسه استانها موجود نیست که بدانیم جایگاه استان پیشرفت یا پسرفت داشته است!

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: اما آنچه که ما می توانیم به صراحت اذعان نماییم این است که روزگاری، تبریز دومین شهر صنعتی کشور بود یا اینکه در بسیاری از شاخص‌های عمومی در کشور زبانزد عام و خاص بودیم اما اکنون در برخی از شاخص‌ ها نمی‌توانیم آن ادعا را داشته باشیم ولی اینطور هم نیست که عقب مانده باشیم.

وی با ذکر این نکته که در سطح بندی کشوری در گروه دوم قرار داریم اضافه کرد: خوشبختانه جزو استان های نسبتاً توسعه یافته هستیم و باید وضعیت بهتر از این را کسب می کردیم که به توسعه دانشگاهی، فرهنگی، مراکز علمی و زیرساختها مربوط می‌شود، بنابراین تلاش بر این است که شاخص های مهم روز به روز بهتر شوند.

▪️علیرغم نگرانی ها بیماری کرونا در آذربایجان‌شرقی تحت مدیریت است

پورمحمدی در مورد مواجهه آذربایجان شرقی با ویروس کووید – ۱۹ هم توضیح داد: هرچند نگرانی‌های بحقی در این مورد وجود دارد اما در واقع، این بیماری خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی تحت مدیریت است.

پورمحمدی ادامه داد: به پاس همراهی مردم عزیز، تعداد بستری ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته و به زیر ۳۰ درصد رسیده است به طوری که در گذشته یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری بودند که هم اکنون به حدود ۴۳۰ نفر رسیده است.

وی در خصوص مرگ و میرها نیز گفت: این رقم در هر هفته به ۲۰ نفر رسیده است لذا ویروس انگلیسی که در برخی از شهرهای استان مشاهده شده جای نگرانی دارد که با طرح غربالگری در طرح شهید سلیمانی رهگیری های بیماران و همراهان آنها انجام می‌شود تا مشکل خاصی در آستانه سال جدید به وجود نیاید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.