5
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد؛

رصد و پایش روزانه ۱۰۰ قلم کالا در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 15787
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
رصد و پایش روزانه ۱۰۰ قلم کالا در آذربایجان‌شرقی
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از رصد و پایش روزانه 100 قلم کالا از طریق سامانه 124 خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا یوسف پایدار با بیان اینکه گروه‌های کالایی تعریف شده در سازمان‌های صمت سراسر کشور و متناظر آن در استان به صورت روزانه و مستمر پایش می‌شود، گفت: نتایج رصد این میزان کالا از لحاظ فراوانی، کمبود و قیمت در واقع خوراک و موضوع تنظیم بازار کشور بوده و با بررسی‌های لازم در کمیته‌های فنی، تمهیدات مقتضی پیش بینی می‌شود.

وی، عمده فروشان، خرده فروشان و کانال‌های متعدد توزیع را منبع رصد و پایش قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ برشمرد و اظهار کرد: با ابلاغ ضوابط قیمت گذاری از طریق مراجع مربوطه و تکالیف تعیین شده دستگاه‌های متولی عضو ستاد تنظیم بازار استان، نظام توزیع به صورت میدانی و سیستمی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر اتحادیه، اتاق اصناف و تشکل‌ها در نظارت بر بازار، افزود: اصناف و بازاریان استان همواره با توجه به آموزه‌های دینی و رعایت حقوق مصرف کنندگان، همراه شهروندان بوده‌اند و در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ نیز مجموعه صمت استان و بازرسان سازمان در برخورد قاطعانه با متخلفان و سود جویان براساس قوانین نظام صنفی و ضوابط سازمان حمایت هیچگونه اغماضی نخواهند داشت.

پایدار با بیان اینکه نظارت‌های مستمر با اولویت‌های کالایی ابلاغی سازمان حمایت با جدیت دنبال می‌شود، گفت: شهروندان عزیز خود به منزله ناظر و بازرس هستند و در صورت مواجهه با هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و…، گزارش‌ها و شکایات خود را از طریق درگاه‌های مختلف سازمان نظیرسامانه تلفنی ۱۲۴ و سایت ۱۲۴٫ir و اپلیکیشن آپ منعکس کنند.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۱۳۰ هزار واحد صنفی در استان، همکاری و همراهی مردم، اصناف و بازاریان در ایام پایانی سال را خواستار شد و افزود: ادارات صمت شهرستان‌ها، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات احتمالی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وی بر نقش پررنگ تشکل‌ها و اتحادیه تأکید کرد و گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی در زمینه جلوگیری از عدم فعالیت واحدهای فاقد پروانه، شناسایی و ساماندهی واحدهای فاقد مجوز، نظارت‌های بیشتر بر حوزه اصناف و عرضه محصولات باکیفیت با قیمت مصوب و متعارف، توجه بیش از پیش داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.