18
استاندار آذربایجان شرقی در یک گفتگوی مجازی یادآور شد؛

ضرورت همراهی احزاب سیاسی استان در برگزاری انتخابات سالم و حداکثری!

  • کد خبر : 15681
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
ضرورت همراهی احزاب سیاسی استان در برگزاری انتخابات سالم و حداکثری!
استاندار آذربایجان شرقی چندی پیش با حضور در یکی از شبکه‌های اجتماعی به سوالات و ابهامات اهالی رسانه و صاحب نظران پاسخ داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدرضا پورمحمدی در این گفت‌وگوی مجازی به صورت اختصار به شفاف‌سازی امور مربوط به مقوله برگزاری انتخابات سال آینده در استان، بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ و مدیریت اجرایی شهرستانها پرداخت که دربرگیرنده مطالب جالبی می باشد؛

▪️با همراهی ۴۸ حزب سیاسی استان می‌توان به انتخابات سالم و حداکثری دست یافت!

استاندار آذربایجان شرقی در مورد نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری در سال آینده تاکید کرد: انتخابات یکی از اتفاقات مهم کشورمان است که همواره مشارکت بیش از ۷۰ درصد را تجربه کرده ایم لذا بر اساس سابقه و شرایط خاص بین‌المللی، حضور حداکثری یک دقیقه بسیار مهم است که وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، رعایت موازین قانونی و حق الناس را در نظر خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۸ حزب سیاسی در آذربایجان شرقی فعال هستند افزود: از نخبگان، احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم پای کار بیایند تا حضور پررنگ تر شود اما مشکلات اقتصادی نافی اصل موضوع نبوده و امیدواریم فضای رقابتی جدی پدید آمده و با تنویر افکار عمومی می‌توان به انتخابات سالم و حداکثری دست یافت.

▪️مدیریت اجرایی شهرستان ها کماکان به قوت خود باقی است

وی در مورد حرف و حدیث های مربوط به تغییر بخشداران و فرمانداران در آستانه انتخابات سال آینده هم گفت: هیچ گونه تغییری در بحث مرتبط با انتخابات نخواهیم داشت به طوری که از اول اسفند ماه سال جاری اعمال تغییرات در مدیریت حوزه های سیاسی ممنوع شده مگر اینکه شرایط خاصی به وجود آید، بنابراین باید به استقلال دستگاه اجرا باور داشته باشیم و تعاملات خوبی هم با نمایندگان مردم استان در مجلس داریم لذا مدیریت اجرایی شهرستان ها کماکان به قوت خود باقی است.

▪️بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ موجب توسعه صنعت و کشاورزی استان می گردد

پورمحمدی در بخش دیگری از اظهارات خود از ملاقات با وزیر امور خارجه سخن به میان آورد و افزود: به دستور وزیر صمت، ریاست ستاد توسعه تجارت با کشور آذربایجان به استان ما محول شده تا بازسازی مناطق آزاد شده مناقشه قره‌باغ انجام گیرد.

وی ادامه داد: توسعه تامین زیرساخت ها باید به صورت توافقی در سطح مقامات دو کشور صورت می گرفت که مورد تایید طرفین قرار گرفته و مقرر شده تا با بازگشایی پایانه خداآفرین، آغاز به کار احداث راه آهن جلفا – تفلیس و غیره آمادگی ایران و به ویژه آذربایجان شرقی در حوزه ساخت و ساز در منطقه قره‌باغ اعلام شد که به صورت سرمایه‌گذاری و دارای ارزش افزوده خواهد بود و می‌تواند موجب توسعه و ترویج منابع و طرح های صنعتی و کشاورزی استان گردد.

▪️با وجود تعطیلی های اخیر، شکی نیست که خداآفرین یک منطقه آزاد تجاری است!

وی در خصوص منطقه آزاد خداآفرین هم گفت: این منطقه کما فی السابق مورد تایید قرار گرفته و نیاز به مصوبه جدید ندارد، در گذشته فعال بود اما به خاطر مشکلات کشور آذربایجان متوقف و تعطیل شد لذا ما آماده فعال سازی آن هستیم تا کارهای اقتصادی انجام گیرد.

پورمحمدی افزود: مجموعه گمرکات کشور هم آمادگی خود را درباره فعال شدن پایانه مرزی خداآفرین اعلام کرده است تا با همکاری طرف آذربایجانی رونق اقتصادی برای مردم خداآفرین رقم خورد زیرا شکی نیست که خداآفرین یک منطقه آزاد است!

▪️درباره مُنفک شدن مهربان از سراب همراهی اهالی شربیان و دوزدوزان ضروری است

وی درباره مُنفک شدن بخش مهربان از سراب هم گفت: اهالی شهرهای شربیان و دوزدوزان باید همراهی کنند تا این امر مهم پیگیری شود اما باید شاخص هایی از قبیل فاصله از مرکز استان، جمعیت حدنصاب و غیره مدنظر قرار گیرد تا پس از جمع بندی های نهایی، آلترناتیوهای دیگری هم مورد مطالعه قرار گیرند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.