23

کاروانسرای تاریخی خسروشاه ثبت ملی می‌شود

  • کد خبر : 15759
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کاروانسرای تاریخی خسروشاه ثبت ملی می‌شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان تبریز گفت: کاروانسرای تاریخی خسروشاه در فهرست آثار ملی ایران ثبت می‌شود و اقدامات اولیه در این رابطه در حال انجام است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا رامین اسبقی روز شنبه در نشستی با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خسروشاه، افزود: تلاش‌هایی در راستای تقویت زیرساخت‌ها، صیانت از مواریث تاریخی و ثبت ملی آثار ناملموس خسروشاه اعم از آیین دینی اهل قبیله، «تاوا کبابی» و «پالیت قیقاناغی» این شهر به انجام رسیده است و قرارگیری کاروانسرای تاریخی نیز جزو اولویت های اصلی میراث فرهنگی تبریز به شمار می رود.

وی با اشاره به پیگیری روند اجرایی پروژه‌های «قیز قلعه سی»، «یانیخ تپه» و «برج کبوتران» شهر خسروشاه، اظهار داشت: بنا به تاکید مدیرکل میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت از این سه اثر تاریخی، تملک اراضی برج کبوتران و عملیات حصارکشی و فنس کشی به دور قیزقلعه سی توسط شهرداری خسروشاه آغاز شده است.

اسبقی ادامه داد: همچنین اقدامات فنس کشی توسط میراث فرهنگی استان و پژوهش‌های باستان‌ شناسی در «یانیخ تپه» نیز به ‌صورت مستقیم توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: تبدیل «خانه افتخاری» خسروشاه به موزه و همچنین کاوش، مرمت و بازسازی حمام تاریخی خسروشاه از دیگر مطالبات مهم مردم و شورای شهر است که به ترتیب اولویت در دستور کار این اداره کل با مشارکت شهرداری قرار خواهد گرفت.

اسبقی همچنین از تبدیل محور گردشگری«هشت‌ بهشت» خسروشاه به عنوان یکی از محورهای شاخص گردشگری شهرستان تبریز با همکاری شهرداری این شهر خبر داد.

شهر خسروشاه با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.