6
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

تعطیلی بازار راه حل مبارزه با کرونا نیست/ همراهی عموم مردم در اجرای مصوبات ستاد کرونا ضروری است

  • کد خبر : 15899
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
تعطیلی بازار راه حل مبارزه با کرونا نیست/ همراهی عموم مردم در اجرای مصوبات ستاد کرونا ضروری است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تعطیلی بازار راه حل مبارزه با کرونا نیست، گفت: در شرایط اقتصادی جامعه تعطیلی بازار درست نیست و باید نقشه راه و برنامه کاری جهت مدیریت و جلوگیری از ازدحام مردم تهیه شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، بدر شکوهی در جلسه کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه در آستانه ورود به سال جدید قرار گرفته ایم، افزود: تراکم و تجمع در بازار و مراکز خرید دغدغه اصلی مسئولان است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که عموم مردم با اهداف و طرح های ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا همکاری نکنند نتیجه مطلوبی نخواهیم گرفت.

شکوهی با بیان اینکه بحث فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و نباید از این موضوع غفلت کرد، گفت: خودمراقبتی و دیگر مراقبتی باید جدی گرفته شود و به فرهنگ تبدیل شود.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید در حوزه فرهنگ‌سازی به صورت جدی ورود کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: برخورد با قهوه خانه های متخلف یکی از مطالبات جدی عمومی است که در دو ماه گذشته اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی در خصوص اماکن ورزشی نیز اظهار داشت: برخی گزارش‌ها حاکی از باز بودن بوفه های اماکن ورزشی است که باید به صورت جدی پیگیری و برخورد شود.

شکوهی با اشاره به توجیه شرکت پخش فرآورده های نفتی در خصوص استفاده از پول نقد در جایگاه های سوخت و سوختگیری نکردن نیروهای مستقر در جایگاه ها تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا باید رعایت شود و هیچ دلیلی برای تخلف از مصوبات این ستاد قابل قبول نیست.

وی گفت: جایگاه های سوخت اگر نیرو کم دارند یا باید افزایش نیرو اتفاق بیفتد و یا تمهیداتی برای رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: براساس دستور کار ستاد مبارزه با کرونا از ۱۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده باید از برگزاری حراجی ها جلوگیری شود.

عباسعلی درستی گفت: همچنین باید در آجیلی ها و قنادی ها نیز رعایت شیوه نامه ها و مراقبت ها تشدید شود و برای جلوگیری از ازدحام مردم برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: برگزاری کنسرت ها در رستوران ها با شرط اینکه فقط ۵۰ درصد رستوران استفاده شود و مابقی صندلی ها باید جمع آوری شود قابل قبول است.

درستی با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی در پایانه های برون شهری کاهش یافته است، از شهرداری و راه و ترابری خواست نسبت به این موضوع به جد ورود کنند.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام مردم در بازار بایستی تردد اتوبوس های شرکت واحد به محدوده مرکزی شهر تبریز کاهش یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.