6

افزایش ۴ برابری تصرف اراضی ملی در اهر

  • کد خبر : 15799
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
افزایش ۴ برابری تصرف اراضی ملی در اهر
فرماندار اهر از افزایش ۴ برابری تخریب و تصرف اراضی ملی و مرتعی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش تبریزمن به نقل از صدا و سیما، رسول خدابخش در جلسه کنترل و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان اهر افزود: امسال برای ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و مرتعی که مورد تصرف و تخریب قرار گرفته؛ پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری اهر باید پلیس ساختمان را برای کنترل ساخت‌وسازها فعال کند، خاطرنشان کرد: عمده ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر اتفاق می‌افتد و عمدتاً انگشت شمار نیست بلکه در سطح غیرقابل باور انجام می‌شود.

خدابخش با تاکید بر این‌که بدون تعارف در مقابل تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌ایستیم، اضافه کرد: تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حریم شهر، حذف پارکینگ از ساختمان‌ها و سایر تخلفات ساختمانی از جمله معضلاتی است که با آن در شهر اهر مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان اهر از تشکیل کمیته احراز مالکیت در این شهرستان خبر داد، یادآور شد: هدف از ایجاد این کمیته متشکل از فرماندار، رئیس دادگستری، شهردار، راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک این است که مالکیت اراضی و املاک مشخص شود و نظارت بر ساخت‌وسازها باشد و در عین حال از صدور مجوز حصارکشی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر که تا چند ماه قبل شروع شده بود با ورود جدی به موضوع از ساخت‌وسازها ممانعت شد تا تعیین تکلیف شود.

وی بابیان این‌که اگر قوانین و ضوابط در ساخت‌وسازها رعایت شود نیازی نیست تا شهرداری اهر حق و حقوق خود در خوف مطالبه کند، تصریح کرد: واقعاً حریم شهر اهر با این حجم از ساخت‌وسازها از بین می‌رود و باید از حریم شهر اهر به شدت و با جدیت مراقبت کنیم.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.