8

ماشین‌آلات خط تولید آذربایجان‌شرقی ۱۰۰میلیون دلار معافیت گمرکی گرفتند

  • کد خبر : 15805
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
ماشین‌آلات خط تولید آذربایجان‌شرقی ۱۰۰میلیون دلار معافیت گمرکی گرفتند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ماشین‌آلات وارداتی خط تولید و تکنولوژی ماده ۱۱۹ به تعداد ۲۵۰ فقره ۱۰۰ میلیون دلار معافیت گمرکی گرفتند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا حبیب امین زاده اظهار کرد: معافیت گمرکی واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی موضوع ماده ۱۲۱ قانون امور گمرکی نیز به تعداد ۸ فقره صادر شده است.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال یادآور شد: در راستای صیانت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی بدهی ۲۸۲ واحد تولیدی آذربایجان شرقی به میزان ۲ هزار میلیارد تومان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان استمهال شد.

امین زاده اضافه کرد: با هدف رفع موانع تولید تعداد ۹۷ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده که ۲۷۰ پرونده در این جلسات رسیدگی شده است  و ۴۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در راستای تامین مواد اولیه پایدار برای واحدهای تولیدی استان و خرید بی واسطه از بورس تعداد ۸۰ واحد تولیدی جدید برای خرید مواد اولیه به بورس معرفی شده است.

امین زاده همچنین اظهار کرد: در سال جهش تولید ۱۱۰ واحد تولیدی استان دوباره به چرخه تولید بازگشتند و با این کار جایگاه شغلی حدود ۲ هزار نفر تثبیت شد.

وی افزود: در ابتدای سال جاری بازگرداندن ۱۰۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید پیش بینی شده بود که این تعداد به ۱۵۰ واحد تولیدی افزایش یافت که در ستاد تسهیل استان مشکلات ۱۱۰ واحد تولیدی برطرف شد و به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۹۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای در سطح استان در حال اجراست،  یادآوری کرد: این طرح ها بر اساس پیشرفت تا ۲۵ درصد، ۲۵ تا ۵۰ درصد، ۵۰ تا ۷۵ درصد و بالاتر از ۷۵ درصد تقسیم بندی شده اند که اولویت اصلی تسریع در راه اندازی ۸۰۰ طرح بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

امین زاده همچنین از پایش و رصد سرمایه گذاری ۱۹۰۰ طرح با حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده ۲۰ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۵۲ هزار نفر در آذربایجان شرقی خبر داد.

حدود چهار هزار واحد صنعتی و تولیدی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.