9

شوراها، مهم‌ترین و موثرترین گروه‌های محلی هستند

  • کد خبر : 15955
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
شوراها، مهم‌ترین و موثرترین گروه‌های محلی هستند
استاندار آذربایجان شرقی، شوراها را مهم‌ترین و موثرترین گروه‌های محلی دانست و افزود: تجدید نظر در وظایف شورا و افزایش اختیارات آن یکی از موضوعات مهم و مورد انتظار است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان، عملکرد این شورا را قابل قبول دانست و گفت: نهاد شورا یکی از دستاوردهای مهم در زمان دولت اصلاحات است که نقش مهمی در احقاق حقوق شهروندان داشته و باید در تمام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مهم جامعه، مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: برخی انتظارات مردم و حاکمیت از شوراهای اسلامی شهر و روستا آن چنان که باید و شاید محقق نشده و این نهاد صرفاً به موضوعات مربوط به سیاست‌گذاری شهری و نظارت بر شهرداری‌ها متمرکز شده است.

وی، اجماع‌محوری، مسئولیت‌پذیری و قانون‌گرایی را از مهم‌ترین شاخصه‌های نهاد شورا برشمرد و گفت: حل بسیاری از مشکلات جامعه در گرو هماهنگی بیشتر شوراهاست که باید بیش از پیش مورد توجه اعضای شوراها قرار گیرد.

پورمحمدی به برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از تمام نخبگان و گروه‌های مرجع انتظار داریم که مردم را به مشارکت هرچه بیشتر در انتخابات تشویق کنند؛ چراکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه علاج مشکلات کشور، حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های مهم عمرانی در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: به‌رغم شرایط ناشی از کرونا و محدودیت در تخصیص اعتبارات دولتی، اکثر قریب به اتفاق پروژه‌های عمرانی در حال اجرا هستند.

جواد رحمتی افزود: برای افزایش تخصیص اعتبارات ملی به استان، پیگیری‌های لازم را انجام داده و از این پس نیز نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

رئیس شورای اسلامی استان نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه نهاد شورا در روند توسعه پایدار و پرشتاب جامعه، اظهار کرد: نگرش موثر توسعه‌ای، باید نگرش از پایین به بالا باشد وگرنه بسیاری از مشکلات شهرها حل نمی‌شود.

غلامحسین مسعودی ریحان از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان نام برد و افزود: خوشبختانه استانداری تعامل بسیار خوبی با شورای استان دارد و همواره همکاری‌های لازم و مورد انتظار را با ما داشته است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین با بیان اینکه میزان تخلفات اعضای شوراها در استان کمتر از متوسط کشوری است، گفت: امیدواریم در انتخابات آتی، علاوه بر مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، شاهد انتخاباتی سالم، شفاف، قانونی و همچنین انتخاب افراد متخصصی و نمایندگان واقعی مردم باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.