8
وزیر آموزش و پرورش:

۳۰هزار معلم سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند

  • کد خبر : 15940
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۳۰هزار معلم سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۰ معلم در سه مرحله ساماندهی و تعیین تکلیف شده‌اند اعلام کرد: ۳۰ هزار معلم باقیمانده نیز ابتدای سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در نشست با معلمان منتخب آذربایجان شرقی اظهار کرد: تاکنون در سه مرحله و به ترتیب ۲۵ هزار و ۷۰۰،  ۲۸هزار و ۳۰هزار معلم به صورت جداگانه تعیین تکلیف شدند، که تاکنون در آموزش و پرورش بی سابقه بوده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون آموزش و پرورش معلم نگرفته و تنها اقدام به خرید خدمت کرده است بر این اساس از شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گرفتیم که تنها راهکار جذب معلم از طریق آزمون باشد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: دسترسی و جذب معلم با کیفیت خیلی مهم است در گذشته ۵۰ درصد معلمان از کانال های مختلف جذب شدند که احتمال اینکه به لحاظ عدم تناسب جنسیت، رشته تحصیلی و تخصص و کیفیت دچار مشکل باشد وجود داشت و این یک آسیب بزرگ در جذب و ضربه کاری به نهاد معلم است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به ایجاد کیفیت و انگیزه در معلمان گفت: هدف از رتبه بندی معلمان که در ۲نوبت انجام شده است، تحقق این هدف مهم بوده است.

حاجی میرزایی یادآور شد: مهمترین مسئله آموزش و پرورش نیروی انسانی است و کمیت، کیفیت، امنیت و آرامش معلم برای ما اهمیت دارد و در این مدت گام‌های بزرگی را برداشته ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه والای معلمی و اینکه معلمی موهبت الهی است، خاطرنشان کرد: مهمترین مسئولیت در جامعه معلمی است و همیشه دستاوردها در حوزه ها و دستاوردهای مختلف مرهون کیفیت و نقش‌آفرینی معلم است.

حاجی میرزایی ادامه داد: نقش معلمان ماندگارترین ترسیم جامعه است و برای رسیدن به جامعه مطلوب، بهترین راهبرد معلمان هستند.

وی با تاکید بر اینکه نقش معلم در فضای کرونایی کشور بسیار پررنگ شده است، تاکید کرد: فرصتی در این عرصه فراهم شده است که معلم دیده شود و معلمان در منظر یک جامعه بزرگ قرار گرفته و تمام حرکات او در معرض داوری قرار دارد در واقع کلاس ۲۰ تا ۳۰ نفری او به کلاس میلیونی تبدیل شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: زمانی که معلم می رفت و در کلاس را می بست و کسی او را نمی دید، امروز تمام رفتار او در معرض داوری قرار گرفته است و فرصت و سکوی پرتاب او مهیا شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که امکان ارزیابی خودمان را داشته باشیم کشف همه ظرفیت ها و قابلیت ها فراهم شده که هیچگاه چنین مجالی فراهم نشده بود که معلم خود را ارزیابی و جامعه هم بتواند او را ارزیابی کند.

وی خاطرنشان کرد: رابطه معلم با دانش آموز، محتوای یادگیری، روش تدریس، روش سنجش و ارزشیابی تحصیلی همه تغییر کرده است و اکنون در راه نوینی هستیم که در فضای مجازی و شبکه شاد بخشی از این تغییرات نو را شاهدیم.

وی ادامه داد: جامعه ای مطلوب است که در موقعیت جدیدی قرار بگیرد و به سرعت بتواند خود را تطبیق داده و نشان دهد، افتخار می‌کنیم که معلمان توانستند فرصت کرونا را مغتنم شمرده و بر این اساس باید آن را به یک لحظه تاریخی تبدیل کنند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: این دوره کرونا در اذهان عمومی و تاریخ ثبت خواهد شد چون همه دنیا از این بیماری متاثر شد و تمام کارکردهای نظام تعلیم و تربیت تحت تاثیر قرار گرفت بر این اساس تلاش کنیم با روش های خلاقانه تصویر خوبی از معلمان در اذهان عمومی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت مسائل مختلفی را داریم اما مهم این است که دانش‌آموزان تربیت شوند و بتوانند عزتمند زندگی کنند، توانمند باشند و استعدادهای آنها رشد کرده و این چیزی است که در تمام مسیر آموزش، یادمان نرود و باید همواره مورد پایش قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: ممتاز ترین و برجسته ترین اقشار جامعه معلمان هستند و جزو گروه های مرجع به حساب می آیند در واقع مورد اعتماد جامعه می باشند.

محسن حاجی میرزایی در سفر یک روزه به تبریز صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی شد و پس از دیدار با امام جمعه هم اکنون در نشست صمیمی با معلمان و اصحاب فرهنگیان آذربایجان شرقی شرکت کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=15940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.