6

حرکت قطار انتخابات ۱۴۰۰ با نام‌نویسی از داوطلبان هزار و ۳۵۴ نقطه شهری

  • کد خبر : 16059
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
حرکت قطار انتخابات ۱۴۰۰ با نام‌نویسی از داوطلبان  هزار و ۳۵۴ نقطه شهری
قطار انتخابات ۱۴۰۰ با نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر به راه‌ افتاد و داوطلبان کسب کرسی پارلمان‌های شهری در بیش از هزار و ۳۵۴ نقطه کشور از امروز می‌توانند برای ورود به عرصه رقابت اعلام حضور کنند.

نام‌نویسی از داوطلبان این انتخابات تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ به مدت هفت روز ادامه دارد.
براساس اعلام ستادهای انتخابات استان‌ها و شهرستان‌ها، داوطلبان به چهار روش می‌توانند نامزدی خود را برای حضور در پارلمان‌های شهری ثبت کنند.
این چهار روش شامل نام‌نویسی از طریق نرم افزار موبایلی (دانلود برنامه نام‌نویسی از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر نام‌نویسی قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، نام‌نویسی از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه نام‌نویسی از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، نام‌نویسی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیامک مبنی بر نام‌نویسی قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، نام‌نویسی از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت هشت تا ۱۸) و دریافت رسید نام‌نویسی است.
داوطلبان این انتخابات باید مدارک لازم شامل اصل گواهی عدم سوءپیشینه(نباید از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه گذشته باشد)، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر همه صفحه‌های آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت را داشته باشند.
داوطلبان همچنین باید اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری(جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر را ارایه دهند.
براساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، نخستین میاندوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر از ۱۶ تا ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هشت تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات دومین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۱۳ تا ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ و نام نویسی از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.