8
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

طرح فاز پنجم شهر جدید سهند تصویب شد

  • کد خبر : 16051
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
طرح فاز پنجم شهر جدید سهند تصویب شد
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح فاز پنجم شهر جدید سهند در جلسه کمیته فنی شماره یک شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

بابک نجفیان، افزود: با تصویب فاز پنجم شهر جدید سهند، زمینه برای ابلاغ دومین طرح توسعه و عمران (جامع) شهر جدید سهند فراهم شد.

وی اظهار داشت: دومین طرح توسعه و عمران (جامع) شهر جدید سهند ۳۰ مهر ۱۳۹۷در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده بود، ولی ابلاغ آن منوط به تهیه طرح فاز ۵ شهر جدید سهند با رعایت نظرات این شورا شده بود.

نجفیان، ادامه داد: پس از اعمال نظرات استان در فاز ۵ شهر جدید سهند در راستای نظرات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تایید کمیته فنی شورای مذکور در روزهای آینده طرح مذکور از سوی دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ می شود.

شهر جدید ۱۳۰ هزار نفری «سهند» در شهرستان اسکو است.

این شهر واقع در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تبریز و در دامنه کوه سهند از شهرهای آذربایجان شرقی است که با هدف اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز تاسیس شده است.

«سهند» از جمله شهرهای جدید ایران محسوب می شود که توسعه تدریجی ان از دهه ۱۳۷۰ آغاز شده و هم اکنون یک شهر تمام عیار محسوب می شود که از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز به عنوان «شهر سالم» انتخاب شده است.

البته شهر جدید سهند به دلیل نوپا بودن آن از مشکلاتی در حوزه زیرساخت ها رنج می برد که رفع آن در سال های اخیر از اولویت های مدیریت ارشد آذربایجان شرقی بوده است.

در همین راستا چندی قبل آزادراه ۲۲ کیلومتری تبریز – سهند با صرف حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و پس از ۱۲ سال به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.