13
معاون وزیر ورزش:

افزایش آمار ازدواج بعد از ۲۵ سال اتفاق خوبی است

  • کد خبر : 16048
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
افزایش آمار ازدواج بعد از ۲۵ سال اتفاق خوبی است
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش آمار ثبت ازدواج بعد از ۲۵ سال در کشور، گفت: از میان برداشته شدن تشریفات و تجملات شروع زندگی، افزایش و به روز شدن وام ازدواج، آموزش و مشاوره و هدفمند شدن کمک های خیرین ازدواج، به افزایش ثبت ازدواج کمک کرده است.

به گزارش تبریزمن، محمد مهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات جوانان نخبه اجتماعی در کشور گفت: جوانی که مهارت داشته باشد، نه تنها خودش، بلکه گروهی را نیز نجات خواهد داد بنابراین روی مهارت آموزی در مدارس و دانشگاه ها باید سرمایه گذاری کنیم.

افزود: در سال های اخیر چند رویداد بزرگ و ملی در حوزه جوانان را به دلیل استعداد و ظرفیت خوب آذربایجان شرقی و شهر تبریز برگزار کردیم و در همه حوزه ها جوانان این استان جایگاه اول را کسب کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که آذربایجان شرقی ظرفیت اجرای برنامه های بزرگ را دارد، خاطرنشان کرد: وقتی کار در یک موضوعی به صورت شورایی و یا ستادی انجام می شود، یعنی کار فرابخشی است و بر این اساس انتظار می رود همه دستگاه ها در ستادهای ساماندهی امور جوانان دغدغه مند باشد و با ارائه پیشنهاد و راهکار مشکلات جوانان را حل کنند.

وی در خصوص مهارت آموزی جوانان اظهار کرد: جوانان باید مهارت های زندگی و اشتغال را در کنار دروس علمی در مدارس و دانشگاه ها  یاد بگیرند تا آمادگی ورود به جامعه را داشته باشند.

تندگویان همچنین به موضوع جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و بیان داشت: بحران جمعیت جدی بوده و تک فرزندی و حتی ۲ فرزندی یک آسیب اجتماعی است، زمانی که فرزندان در یک خانواده بیشتر بود، مطالبات و نیازهای خود را خودشان را بدست می آوردند ولی در تک فرزندی همه نیازها و مطالبات را والدین برطرف می کنند که باعث منفعل شدن فرزندان می شود.

وی گفت: وقتی سیاست غلط “فرزند کمتر، زندگی بهتر” در کشور مطرح شد، همه دستگاه ها به صورت یک پارچه و هماهنگ آن را ترویج کردند، ولی امروز که متوجه اشتباه شدیم، در ترویج فرزند آوری آن همکاری و ترویج همگانی دستگاه ها وجود ندارد.

تندگویان با اشاره به جمعیت جوان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: استانی که ۴ میلیون جمعیت دارد نباید جمعیت جوان آن یک میلیون نفر باشد و وقتی به سمت کهن سالی می رود تبعات و آسیب های خاص خود را دارد؛ بنابراین موضوع خانواده و فرزندآوری در این استان اولویت دارد، زیرا جوان امروز فرزندآوری را یکی از عوامل خوشبخت شدن نمی داند.

معاون امور جوانان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره ازدواج و خانواده، گفت: ۲۳ دفتر مشاوره ازدواج و خانواده در آذربایجان شرقی وجود دارد که جزو استان های اول به شمار می رود و در برخی استان ها که امکان دسترسی همه جوانان استان حتی در دورافتاده ترین روستاها را به دفاتر مشاوره ازدواج داشته باشیم، با هماهنگی دستگاه ها، آموزش های قبل از ازدواج را اجباری می کنیم.

وی با بیان این که ما هزینه مشاوره رایگان زوج های جوان را تامین می کنیم، افزود: برای تامین زیرساخت این موضوع تفاهم نامه ای با سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امضا کردیم تا از ظرفیت های آنها برای تامین محیط آموزش جوانان استفاده کنیم و آموزش ها هم به افزایش ازدواج و هم به کاهش طلاق کمک خواهد کرد.

تندگویان با اشاره به ظرفیت سمن ها در پایش و رفع آسیب های اجتماعی تشریح کرد: جوانان هم مشکلات را رصد و پایش می کنند و برای رفع آن ها هم پیشنهاد دارند و هم برای اقدام و عملیات آنها برنامه دارند، فقط باید به آنها کمک کرد چرا که طرد کردن و توجه نکردن به جوانان آسیبش به خودمان برمی گردد.

وی افزود: سمن های ما در چند استان و حتی روستا، نقاط ضعف، قوت، مشکلات و موضوعات را پایش کردند و با اجرای برخی موضوعات آموزشی حداقلی برای مردم، کارهای بزرگی انجام دادند و مشکلات را حل کردند و در آذربایجان شرقی نیز با همین مدل سمن های جوانان می توان به استان بدون فرد بیکار دست یافت و با ظرفیتی که جوانان آذربایجان شرقی دارند، تحقق این امر کار بعیدی نیست.

معاون امور جوانان با بیان این که گزارش های آماری هیچ کمکی به حل مشکلات نکرده است، افزود: حدود دو سوم اعتبارات هر استان به موضوعات جوانان مربوط است، ولی متاسفانه هماهنگی ها برای حل مشکلات وجود ندارد.

معاون امور جوانان با بیان این که عملکرد درست، سالم و شفاف باعث جذب مردم به مسئولان از هر حذب و جناحی خواهد شد، تاکید کرد: یکی از وظایف سمن ها، رونق انتخابات و ترویج فرهنگ مشارکت در انتخابات است اما این که سمن ها بخواهند در خدمت یک شخص یا جناح خاص در انتخابات قرار بگیرند، ۱۰۰ درصد تخلف است.

وی به تصویب سند جامع اوقات فراغت در شورای عالی جوانان اشاره کرده و گفت: در بحث اوقات فراغت بعد از ۲۵ سال سند جامع اوقات فراغت را تدوین و به تصویب شورای عالی جوانان رساندیم که در آن شرح وظایف و تقسیم کار دستگاه های مجری و مدیریتی  مشخص هستند و به همه موضوعات گسترده اوقات فراغت پرداخته شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر گفتمان جوانان، اظهار داشت: در این خصوص سعی کردیم در حوزه بازی های رایانه ای و موبایلی که جوانان وقت زیادی را در آن می گذرانند، پیام رسانی را آغاز و مطابق با گفتمان روز جوانان پیام رسانی کنیم؛ حتی به تولید بازی پرداختیم و این حوزه ای است که جوان پذیرفته است و باید از این نوع ظرفیت ها استفاده کنیم.

تندگویان با اشاره به مدیریت جوانان در اوایل انقلاب، گفت: شهید تندگویان ۲۹ سال داشت که وزیر نفت شد، چرا به نسل جوان امروز این اعتماد را نمی کنیم؛ باید در حوزه پست و سمت های اجرایی جوانان را جدی بگیریم و به آنها اعتماد کنیم و مدیر پروری را از جوانان آغاز کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.