4
رییس دانشگاه تبریز خبر داد؛

دانشگاه تبریز در گروه رتبه‌های ۸۰۰ تا ۹۰۰ قرار دارد

  • کد خبر : 16120
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
دانشگاه تبریز در گروه رتبه‌های ۸۰۰ تا ۹۰۰ قرار دارد
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به ارتقا رتبه علمی این دانشگاه در سطح جهانی، گفت: رتبه عمومی این دانشگاه از گروه ۹ تا ۱۰ هزار به ۸۰۰ تا ۹۰۰ ارتقا یافته است

دکتر میررضا مجیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران،  ارتقاء علمی دانشگاه را نتیجه افزایش همکاری های بین المللی این دانشگاه با دانشگاه های مطرح جهانی اعلام کرد و افزود: در همین راستا طرح مشترکی با معاونت فناوری علمی ترکیه امضا کرده‌ایم تا دانشگاه‌های ایران و ترکیه طرح‌های مشترکی داشته باشند.

وی علت بعدی ارتقا علمی دانشگاه تبریز را افزایش پذیرش دانشجویان خارجی اعلام کرد و گفت: هم اکنون حدود ۷۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند که تا دو سال قبل این میزان ۷۰ دانشجو بود.

مجیدی خاطرنشان کرد: طرح ‌های مشترک با برخی دانشگاه های اروپایی و استرالیایی و ترکیه داریم که همه این عوامل باعث شده تا در برخی رشته ها از نظر بین المللی رتبه ۱۰۰ تا ۱۵۰ را کسب کنیم.

رییس دانشگاه تبریز اظهار کرد: رتبه دانشگاه در رشته های مهندسی عمران زیر ۲۰۰  و مهندسی برق، مکانیک و شیمی زیر ۳۰۰ بوده و در رتبه های عمومی که پیش از این بین ۹۰۰ تا هزار بود هم اکنون بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ است.

مجیدی با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ همه ساله از طرف وزارت علوم ارزیابی می‌شوند، گفت: در سال ۹۷ دانشگاه تبریز جزو ۱۳ دانشگاه برتر کشور بود  که در سال جاری به عنوان هفتمین دانشگاه برتر کشور  انتخاب شده و دومین دانشگاه جامع بعد از دانشگاه تهران است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و متعاقب آن تعطیلی دانشگاه ها و مدارس گفت: کرونا بستر جدیدی را برای آموزش عالی باز کرد و کارهایی که در عرصه مجازی طی ۱۰ سال می توانستیم انجام دهیم، در عرض یک سال انجام شد.

رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه در این مدت نه تنها آموزش تعطیل نشد بلکه حتی دفاعیات کارشناسی ارشد و دکترا نیز در بستر مجازی به خوبی پیش رفت خاطرنشان کرد: در قسمت پژوهش نیز دانشگاه سال گذشته موفقیت‌های بزرگی کسب کرد.

مجیدی،  طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک، دستگاه تصفیه هوا و سایر اقلام برای صنایع و کشاورزی را در این مدت جزو اقدامات و افتخارات دانشگاه تبریز اعلام کرد و گفت: در طول سه سال ۱۶ شرکت دانش بنیان و ۵۰ واحد فناور در این دانشگاه ایجاد شده است.

وی اجرای ۶۸۰ برنامه فرهنگی، راه اندازی خانه فرهنگ جلسات هیئت اندیشه ورز، تشکیل جلسات کارگروه علمی و فرهنگی، برگزاری استارتاپی دانش کار با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و مطالعه پیامدهای فرهنگی اجتماعی شروع کرونا و برگزاری صدها و برنامه تولید محتوا را از جمله اقدامات فرهنگی دانشگاه تبریز اعلام کرد.

رییس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: از مرداد ماه سال گذشته هم خوابگاه و هم غذا خوری دانشگاه را با کمک خیران برای ۶۰۰ دانشجو راه اندازی کردیم و همچنین با کمک خیران و با صرف هزینه ۲.۵ میلیارد تومانی خوابگاه ها را به سطح ۱ و ۲ ارتقا داده‌ایم.

مجیدی از احداث دانشکده فنی مهندسی فرآیند توسط خیر صنعت کار در این دانشگاه خبر داد و گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای ساختمان و دستگاه‌های این دانشکده هزینه می‌شود تا دانشجویان را برای صنعت آموزش دهد.

مجیدی تمرکززدایی، افزایش کارایی دانشگاه ها و اثربخشی نظام آموزشی را از جمله مصوبات وزارت علوم و شورای مدیریت آموزش عالی اعلام کرد و گفت: طبق این مصوبه دانشجویان به یک سوم کاهش یافته اند و برخی دانشگاه‌ها باید تعطیل و برخی نیز تجمیع شوند که در استان ما هیچ دانشگاه دولتی تجمیع نخواهد شد اما برخی رشته‌ها باید ساماندهی شود.

دانشگاه تبریز  بیش از ۷۰ سال قبل با تاسیس ۲ دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجو  یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.