7
ظریف:‌

وزارت خارجه توسعه‌گرا باید یک دستگاه سیاسی -اقتصادی باشد

  • کد خبر : 16056
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
وزارت خارجه توسعه‌گرا باید یک دستگاه سیاسی -اقتصادی باشد
وزیر امور خارجه بر تقویت نگرش اقتصادمحور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید کرد و گفت: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد.

به گزارش تبریزمن، از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در دیدار مدیران شرکت‌های نمونه و ممتاز صادرکننده کالا و خدمات فنی و مهندسی پس از آگاهی از دیدگاه های مدیران و فعالان اقتصادی کشور طی سخنانی افزود : صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی یکی از حوزه‌های مهم توسعه کشور است و جهش تولید بدون صادرات امکان پذیر نیست.

وزیر امور خارجه لزوم اهتمام و کمک وزارت امور خارجه به تولید کنندگان داخلی برای گسترش صادرات را مورد تاکید قرار داد و نقش بخش خصوصی در توسعه صادرات را بی‌بدیل دانست و افزود: وظیفه دولت و وزارت امور خارجه حمایت از صادرکنندگان بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند جای بخش خصوصی را در این رابطه بگیرد.

ظریف اطلاع رسانی به شرکت‌های داخلی در مورد ظرفیت‌های کشورهای خارجی درمورد پروژه ها و مزایده ها برای صادرات کالا یا خدمات فنی و مهندسی داخلی را یکی از وظایف وزارت امور خارجه دانست و افزود: از دیگر وظایف ما معرفی و انتقال توانمندی‌های داخلی به کشورهای خارجی است تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در مناقصه های خارجی و بین المللی شرکت کنند.

وزیر امور خارجه همچنین بر تقویت نگرش اقتصاد محور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید کرد و افزود: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین افزود : ما به سفرای خود در خارج تاکید کرده ایم که ارزیابی عملکرد آنها براساس میزان صادرات کالای غیرنفتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری (افزایش سفرگردشگران به ایران) است.

وزیر امور خارجه همچنین عزم وزارت امور خارجه جهت آموزش مسائل اقتصادی به دیپلمات‌های اعزامی به خارج از کشور را خاطرنشان و بر همفکری با فعالان بخش اقتصادی در این رابطه و انتقال نیازهای اقتصادی کشور به سفرا و دیپلمات‌ها تاکید کرد.

در ابتدای این نشست سه ساعته مدیران و فعالان اقتصادی ضمن بیان فعالیت‌های خود در داخل و خارج از کشور به تشریح چالش ها و موانع موجود در این زمینه پرداخته و انتظارات خود از وزارت امور خارجه در این عرصه را بیان کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.