20

آغاز نخستین جشنواره تئاتر نهال در میاندوآب

  • کد خبر : 16233
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
آغاز نخستین جشنواره تئاتر نهال در میاندوآب
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ گفت: نخستین جشنواره تئاتر نهال به مدت ۲ روز با شرکت ۱۲ اثر در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا محمود نیک‌مرام اظهار داشت: در روز نخست این جشنواره هشت اثر شامل “سگ‌ها مادرت را می‌خورند” به کارگردانی مسعود مطلوبی، “بدرود ای زندگی” اثری از ایمان و عرفان شاهین، “بیگانه از خاک”، به کارگردانی اسماعیل کریمی، “عروسک جنگی”، اثری از ایمان و عرفان شاهین، “دریا را برای من بیاور”، اثری از مهدی فرج‌پور، “شب و گربه زیرطاقی”، اثری از تورج خدایی، “برجک شماره ۳۷”، اثری از ایمان و عرفان شاهین و “هویت…..؟” از علیرضا بابایی اجرا می‌شود.

وی افزود: در روز دوم نیز “محاق”، به کارگردانی سینا درویشی، “داستان‌های عامه پسند”، از مسعود نیازی، “نمایش آخرین نبرد”، از مهدی حسن‌زاده و “ستاره‌ها به همه چشمک می‌زنند” به کارگردانی داریوش ملک‌پور به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه انتخاب عنوان “نهال” برای این جشنواره ۲ علت دارد، اضافه کرد: اول اینکه میاندوآب‌ به عنوان قطب تولید نهال در کشور مطرح است که به منظور معرفی بیشتر این ظرفیت شهرستان و برندسازی و توجه به قابلیت‌های اقتصادی نهال این نام انتخاب شده و دوم اینکه امسال این جشنواره در یک سالگی خود قرار دارد و مانند نهال برای رشد راه‌های زیادی وجود دارد که باید هنرمندان در آینده در برگزاری سالانه آن بیشتر اهتمام داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ همچنین با اشاره به اینکه آثار با ۲ نوع نمایش شامل صحنه‌ای و خیابانی در این جشنواره شرکت دارند، اظهار داشت: اجرای نمایش صحنه‌ای نیز به ۲ نوع است که از قبل هنرمندان آن را آماده کرده و برای جلوگیری از اتلاف وقت در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌اند و یکی هم اینکه پس از آماده سازی به صورت زنده از شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش شده‌است.

نیک‌مرام با بیان اینکه موضوع این جشنواره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، سرقت و اعتیاد است، افزود: این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ۱۰ درصد ظرفیت سالن (با حضور سرپرستان گروه‌ها) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این جشنواره فرماندهی انتظامی، دادگستری، انجمن هنرهای نمایشی، ناحیه مقاومت بسیج، نمایندگی یکی از اپراتورهای تلفن همراه(ایرانسل)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدیریت یکی از نهالستان‌های میاندوآب‌ (نهالستان آرمین قاسمی) همکاری می‌کنند، اضافه کرد: داوری این جشنواره را “غلامرضا عزیزی”، “امید خاکپور” و “فرناز فتح‌راضی” برعهده دارند.

آیین اختتامیه این جشنواره فردا پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.

در میاندوآب هشت گروه هنری با ۸۰ نفر هنرمند در عرصه تئاتر فعالیت دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.