12
رییس جمهوری در آستانه روز بزرگداشت شهدا افتتاح کرد؛

بهره برداری از ۵۱ طرح ملی بنیاد شهید و ایثارگران

  • کد خبر : 16256
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
بهره برداری از ۵۱ طرح ملی بنیاد شهید و ایثارگران
امروز، بیست و یکم اسفند ماه، رییس جمهوری در آستانه فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا و در پنجاه و ششمین برنامه افتتاح جهش تولید و آیین بهره برداری از طرح های ملی ، ۵۱ طرح بنیاد شهید و ایثارگران را در حوزه های مختلف از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا این طرح‌ها با سرمایه گذاری دولتی ۱۳ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان، اشتغال زایی چهار هزار و ۹۷۷ تن از هموطنان را به دنبال دارد.

چهار مرکز درمانی و بیمارستانی در شهرهای تبریز، بوشهر ، شاهد شهر و تهران ، پنج مجتمع فرهنگی ، ورزشی و توانبخشی ایثارگران در اراک ، ارومیه  و تهران  و ۱۹ طرح تولیدی و اقتصادی در کشور از جمله این ۵۱ طرحی بود که امروز توسط دکتر حسن روحانی به افتتاح رسید.

افتتاح ۲۴ طرح واگذاری و آماده سازی زمین برای مسکن ایثارگران در کشور و نیز گلخانه مدرن هیدوپونیک هلیلان در زمره طرح هایی بودند که امروز رییس جمهوری آنها را افتتاح کرد .

طرح های افتتاح شده در تهران

بخش ویژه بیمارستان خاتم الانبیاء، مرکز توانبخشی و اقامتی خاتم الانبیا، یک واحد صنعتی تولید کنسانتره آردی-مش و یک کارخانه تولید ماسک از جمله طرح های است که امروز به مناسبت بزرگداشت روز شهید در تهران و با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

به گفته داود نورچه ای، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران،  بخش ویژه بیمارستان خاتم الانبیاء با ظرفیت ۲۶۰ تخت بستری و ۵۰ تخت مراقبت ویژه دارای درمانگاه فوق تخصصی و اتاق عمل است. همچنین مرکز توانبخشی و اقامتی خاتم الانبیا نیز دارای ۷۸ سوییت تک خوابه و ۲۸ سوییت ۲ خوابه، رستوران با ظرفیت ۴۵۰ نفر، نمازخانه، سالن همایش با ظرفیت ۴۸۰ نفر، سالن کنفرانس با ظرفیت ۴۸۰ نفر، اورژانس، درمانگاه، فیزیوتراپی، هیدروتراپی، ارتز و پروتز و سالن بسکتبال و فوتسال است.

همچنین کارخانه تولید ماسک هم واقع در شهر تهران با مساحت ۸۰۰ متر مربع ظرفیت تولید روزانه ٨٠ هزار ماسک جراحی و بهداشتی دارد.

یک واحد صنعتی نیز در شهرستان ورامین با مساحت ۲ هکتار و با تولید سالانه ۲۵ هزار تن کنسانتره آردی-مش (کنسانتره ای که به صورت آردی یا دانه بندی ریز تولید می شود) امروز به بهره برداری رسید که از خروج سالانه ۶۱۰ هزار دلار جلوگیری می کند.

 

افتتاح در ایلام

پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان استان ایلام نیز در زمره افتتاح های امروز رییس جمهوری بود . این طرح با محوریت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و تولید در شهرستان تازه تاسیس هلیلان افتتاح شد که اشتغال زایی ۴۱۸ نفر را در پی دارد.

پروژه گلخانه ای هلیلان با ارزش سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید یک هزار و ۶۷۲ تن انواع محصولات گلخانه ای احداث شده است. این پروژه  در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار ساخته شده است و فضای مساحت گلخانه بهره برداری شده نیز پنج هکتار است.

یک هزار و ۶۷۲ تن انواع محصولات گلخانه ای در گلخانه هلیلان تولید می شود و از محل تولید این محصولات از خروج ۲.۷ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

رونق مناطق کمتر برخوردار، فعال سازی مزیتهای نسبی تولید، داشتن ظرفیت صادرات به کشورهای همسایه، استفاده از ظرفیتهای بومی گیاهان خودرو، مجهز بودن به سیستم هوشمند فضای داخلی و دستگاه کنترل اقلیم ساز و تولید محصولات گلخانه ای طبیعی و سالم از مزایای گلخانه یاد شده است.مجتمع گلخانه ای هلیلان توسط هلدینگ کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده است.

افتتاح در بوشهر

مرکز جراحی و کلینیک تخصصی عرفان در مجتمع توانبخشی ایثار بنیاد شهید استان بوشهر از دیگر طرح هایی بود که با حضور و دستور رییس جمهوری در آستانه روز شهدا افتتاح شد .

حجت الاسلام ابراهیم تشکری ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در آیین افتتاح این مرکز گفت: مرکز جراحی و کلینیک تخصصی عرفان بوشهر با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت بخش خصوصی احداث شد. با احداث این کلینیک تخصصی بسیاری از مشکلات و دردسرهای سفر هم استانی‌ها به خارج از این استان برای درمان، برطرف و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

این مرکز جراحی، مجهز به سه اتاق عمل، چهار تخت جراحی و ۱۲ اتاق بستری با زیربنای یکهزار مترمربع احداث شده‌است. در این کلینیک تخصصی خدماتی در بخش ارتوپدی، زنان و زایمان و مغز و اعصاب ارایه می‌شود.

افتتاح در تبریز

رییس جمهوری امروز در آذربایجان شرقی با ویدئو کنفرانس،  فاز دوم بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز را افتتاح کرد.

این بیمارستان در چهار طبقه و با امکانات و تجهیزات مدرن برای ارایه خدمات درمانی و توان بخشی به جانبازان هشت سال دفاع مقدس ساخته شده است که پیشتر فاز اول آن به بهره برداری رسیده بود و فاز دوم آن، امروز افتتاح شد و فاز سوم آن نیز  به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته عباس پور حسن ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی که در مراسم افتتاح این بیمارستان حضور داشت ، این مرکز درمانی تخصصی در مساحتی به وسعت ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

ظرفیت بیمارستان فجر تبریز به تعداد ۱۱۰ تخت، تعریف شده است که تعداد ۲۰ تخت آن به بیماران اعصاب و روان زنان اختصاص دارد؛ ضمن اینکه می توان این ادعا را داشت که بخش یاد شده برای نخستین بار در سطح آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور ایجاد و راه اندازی می شود. همچنین تمامی خدمات درمانی و دارویی در بیمارستان فجر تبریز برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران رایگان است.

به گفته پورحسن، تمامی رایزنی ها و اقدامات اداری برای تامین هزینه های درمانی این افراد با بیمه دی طی شده است و از صفر تا ۱۰۰ خدمات این مرکز برای جانبازان رایگان خواهد بود. در صورت خالی بودن تخت های بیمارستانی در این مرکز درمانی ارایه خدمات به سایر مردم و قشرهای مختلف نیز امکان پذیر است.

افتتاح در ارومیه

در ارومیه (مرکز آذربایجان غریی ) نیز مجتمع توانبخشی فرهنگی و ورزشی ایثار ارومیه با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری همزمان با طرح‌های مرتبط سراسر کشور به بهره برداری رسید.

مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی که در مراسم افتتاح یاد شده حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح در ۱۹ هزار مترمربع فضا ساخته شده که حدود هشت هزار مترمربع زیربنا بوده است.ساختمان خدماتی، مرکز درمانی، ساختمان فرهنگی و آمفی تئاتر از جمله بخش های این طرح به شمار می رود.

به گفته فعال، تاکنون بیش از ۲۷۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در راستای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه هزینه شده است. در این مرکز، علاوه بر درمانگاه عمومی، مرکز فیزیوتراپی ویژه ایثارگران نیز وجود دارد که برای جامعه هدف، خدمت رسانی خواهد کرد.

 

افتتاح در اراک

هموطنان اراکی ، امروز شاهد افتتاح مجتمع مسکونی ۲۶۴ واحدی ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران موسوم به سفیر در استان مرکزی بودند که با حضور رییس جمهوری و استاندار مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس بهره‌برداری شد.

به گفته محمود پاکدل، معاون تعاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ، طرح مسکونی سفیر استان مرکزی در شهرک قائم اراک در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در قالب چهار بلوک ۱۴ طبقه‌ ساخته شده است که اکنون به بهره‌برداری رسید و در اختیار واجدان شرایط قرار می‌گیرد.
همچنین در آیین افتتاح امروز در این استان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان استان مرکزی نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع ساخته شده است و  دارای ۱۲ هزار متر مربع زیربنای ورزشی، امکانات رفاهی و توانبخشی است.
عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۶ آغاز شد  و با یک فاز در ۶ ساختمان دارای بخش درمانی، ورزشی، فرهنگی و رفاهی و آموزشی است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی و داخلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره بهره‌برداری رسید.

 

 

روحانی: خدمات دولت در مقابل ایثار خانواده شهدا و ایثارگران کوچک است

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری، صبح امروز (پنج شنبه) در مراسم بهره برداری از طرح های ملی بنیاد شهید و ایثارگران با بیان اینکه امروز روز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) و فردا روز بزرگداشت شهداست، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید در طول انقلاب خدمات زیادی را به خانواده های شهدا و ایثارگران انجام داد اما خانواده های شهدا آنقدر گرانقدر و بلندمرتبه هستند که خدمات دولت در مقابل ایثار آنها کوچک است.

روحانی به تلاش های دولت برای پرداخت مطالبات ایثارگران و خانواده های شهدا اشاره کرد و افزود: وقتی دولت یازدهم را شروع کردیم اولین گزارشی که مرحوم شهیدی رییس پیشین بنیاد ارائه کرد بدهکاری فراوان دولت به خانواده های شهدا بود و در یک سال و نیم اول دولت، بیش ازپنج هزار میلیارد تومان بدهکاری های قبلی به این خانواده ها را پرداخت کردیم.

وی از پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تا امروز برای تامین مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: هفت هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ جهت پرداخت مطالبات ایثارگران پرداخت کردیم و چندماه پیش به سازمان امور استخدامی دستور دادم که ۱۲ هزار جوان از خانواده های شهیدان و جانبازان ۷۰ درصد را استخدام کند که بعدا با اصرار آقای اوحدی رییس بنیاد شهید این رقم به ۱۶ هزار نفر افزایش یافت که در اوایل سال آینده کار استخدامی آنها انجام خواهد شد.

رییس جمهوری بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان را نخبه و دانشمند ارزیابی کرد و گفت: «تعداد زیادی از اعضای کابینه دولت از جمله ستاری معاون علمی رییس جمهوری و آقای جهانگیری معاون اول و شخص آقای اوحدی رییس بنیاد شهید از خانواده های شهدا و ایثارگر و آزاده هستند و اینها از افتخارات ما هستند و هر قدمی که برداریم، این قدم کوچک برای ما افتخار است.»

روحانی، تامین مسکن ایثارگران را یکی از دغدغه های دولت عنوان کرد و افزود: بعضی از خانواده های ایثاگران و شهیدان مسکن نداشتند یا اینکه مسکن داشتند اما مسکنشان مشکل داشت؛ امروز افتخار می کنیم ۲۵ هزار زمین برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در اختیار بنیاد شهید قرار گرفته است و برخی طرح های مربوط به آن هم امروز افتتاح شد و برای آماده سازی این زمین ها کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خانواده های شهدا برای ما بسیار ارزشمند هستند و کار بسیار بزرگی انجام داده اند، گفت: برخی فکر می کنند پرونده شهادت سال ۶۷ و بعد از اتمام دوران دفاع مقدس بسته شد ولی دیدیم که عده ای از عزیزان ما در سوریه، لبنان و عراق در دفاع از حرم اهل بیت(ع) فداکاری کردند و در پایان سال ۹۸، شاهد ظهور مدافعان سلامت در بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی و در مبارزه با بیماری کرونا بودیم که فداکاری بزرگی کردند.

رییس جمهوری تصریح کرد: ما در دنیا سرافکنده نیستیم و باوجود فشار و تحریم و اینکه راه رسیدن همه امکانات را به کشور ما بستند اما به لطف خدا سربلند هستیم و امروز تمام امکانات پزشکی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا از نظر آی سی یو، ونتیلاتور و دارو را شرکت های دانش بنیان درست کردند و در بعضی زمینه ها، قدرت صادرات داریم و دولت هم باوجود فشارها، بودجه های لازم را تامین کرد و معوقات پرستاران را هم پرداخت کرد.

رییس جمهوری در پایان این مراسم، با اهدای لوح سپاس از تعدادی از خانواده های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه امنیت و سلامت قدردانی کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.