3
همزمان با عید مبعث پیامبر

تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم تشدید نظارت بر بازار

  • کد خبر : 16241
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم تشدید نظارت بر بازار
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با انتقاد از گرانی انواع کالاهای اساسی گفت: نهادهای مسوول باید با نظارت بیشتر و جدی، جلوی این گرانی های لجام گسیخته را بگیرند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با تعدادی از اهالی اسکو و اعضای شورای اداری این شهرستان، نبود نظارت های کافی بر بازار کالاهای اساسی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: همه مسئولان اقتصادی از گرانی و فشارهای اقتصادی گلایه دارند، اما انگار هیچ اراده ای برای مبارزه با آن وجود ندارد که این شرایط تاسف بار است.

وی با اشاره به توزیع نامناسب گوشت مرغ و نبود روغن نباتی در بازار، اظهار داشت: نبود نظارت بر بازار باعث شده است دلالان سودهای کلان به جیب بزنند و قیمت اجناس در یک مغازه نسبت به مغازه دیگر تفاوت های فاحشی داشته باشد که این اوضاع برخلاف تاکیدات رهبر انقلاب است و باید مسئولان اقتصادی نسبت به شرایط موجود اقدام اساسی داشته باشند.

آل هاشم با اشاره به نامگذاری ۲۰ اسفند به عنوان روز راهیان نور، یادآور شد: کاروان های راهیان نور بهترین و نزدیک ترین راه برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و جبهه و جهاد به نسل امروز جامعه است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لغو سفرهای کاروان های راهیان نور طی سال گذشته، اضافه کرد: کسانی که در زمان جنگ نبودند و مناطق عملیاتی را ندیده اند، باید با استفاده از فرصت کاروان های راهیان نور با فرهنگ جبهه ها آشنا شوند.

آل هاشم با بیان اینکه شهدا مایه عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند، گفت: ترس و واهمه دشمن از ملت ایران به برکت خون شهدا و در سایه پیشرفت های علمی و فناوری های هسته ای است که با دستان توانمند جوانان دانشمند ایرانی به منصه ظهور رسیده است.

به گفته وی امروز گرچه مشکلاتی در کشور داریم اما با امید به آینده و با تکیه بر توانایی های جوانان ایرانی باز هم پیروز میدان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به بعثت پیامبر عظیم اسلام اشاره کرد و گفت: حوادث بزرگی در دنیا از ابتدای تاریخ تاکنون اتفاق افتاده ولی حادثه ای بالاتر از مبعث پیامبر اسلام وجود ندارد، زیرا ما در عالم شخصیتی بالاتر از ایشان سراغ نداریم.

آل هاشم هدف از بعثت پیامبر را تربیت انسان، عدالت اجتماعی، تزکیه انسان و حل مناقشات با ارائه اسوه و الگو برای جامعه بیان کرد و ادامه داد: بعثت توانست با تذکر و یادآوری نعمت های الهی، پرچم علم و معرفت را به اهتزاز درآورد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.