14

تیپ ۲۵ ارتش رزمایش آمادگی در برابر حوادث در تبریز برگزار کرد

  • کد خبر : 16215
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
تیپ ۲۵ ارتش رزمایش آمادگی در برابر حوادث در تبریز برگزار کرد
رزمایش آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه با عنوان «بلیات» در تیپ ٢٥ شهید ایرج آبگون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبریز برگزار شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، این رزمایش با هدف ارتقاء سطح عملکرد نیروهای واکنش سریع در برابر حوادث غیرمترقبه از قبیل زلزله و آتش‌سوزی با حضور یگان‌های موتوری و امدادی تیپ ٢۵ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اجرا شد.

ارتش آماده مقابله با هر گونه حوادث غیرمترقبه است

فرمانده تیپ ٢۵ نیرو مخصوص واکنش سریع در حاشیه برگزاری این رزمایش، گفت: آمادگی برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمترقبه از اهمیت بالایی برخوردار است که امروزه خوشبختانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در کنار مراکز امدادی مثل هلال‌احمر و آتش‌نشانی همواره آماده خدمت‌رسانی به مردم در حادثه هایی مثل زلزله و آتش سوزی است.

امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی اظهار کرد: خدا را شاکریم در نظامی زندگی می‌کنیم که امنیت در کنار ولایت ۲ نعمت گوهربار موجود در آن است که هیچ کشوری در منطقه از آن بهره‌مند نشده است بر این اساس زندگی عزتمندانه برای ایران و ایرانی، نمود شاخص و بارز آن است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: امروز امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت و رشادت‌های بزرگ‌مردانی است که خون پاک خود را در راه آزادی و امنیت این مرز و بوم فدا کردند بر این اساس در آستانه سال جدید باید وصیت‌نامه شهیدان در کنار توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 آمادگی تیپ ۲۵ ارتش در تبریز مقابل حوادث غیرمترقبه 

رزمایش بلیات ویژه مقابله با حوادث غیرمترقبه در برابر حوادث است

فرمانده تیپ ٢۵ شهید آبگون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز گفت: کشور و به خصوص شهر تبریز که در آن زندگی می‌کنیم به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی آبستن حوادث غیرمترقبه ای است که آمادگی در برابر آنها ضرورت دارد.

امیر سرتیپ دوم ستاد شفیعی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت رزمی دفاعی در امدادرسانی حوادث غیرمترقبه، اظهار کرد: این شرایط، نهادهای امدادی و دفاعی را بر آن می دارد تا با بیشترین توان موجود، خود برای مقابله با عواقب حوادثی از قبیل زلزله و آتش‌سوزی آماده سازیم که این مهم هدف برگزاری مانور طرح بلیات است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی و تیپ ۲۵ شهید آبگون تبریز همواره در همه بحران ها و حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش‌سوزی، یخبندان، زلزله، سیل و دیگر بلایای طبیعی آمادگی خدمت‌رسانی به هموطنان را دارد.

فرمانده تیپ ۲۵ شهید آبگون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره مراحل این رزمایش، اعلام کرد: چهار بخش برای برون رفت از سناریوی فرضی تحت عنوان زلزله ۶.۵ درجه در مقیاس ریشتر شامل ناحیه سرد یا کاملا امن، ناحیه استقرار درمانگاه صحرایی، ناحیه نیمه گرم یا محیط کانون حادثه و آوار یا آتش‌سوزی و ناحیه داغ یا گرم که کانون حادثه را شامل می شود، برای انجام این رزمایش در نظر گرفته شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد شفیعی اظهار کرد: این رزمایش با کمال دقت، سرعت و برای کاهش تلفات تا حد مطلوب رزمایش «بلیات» انجام شد.

فرمانده تیپ ۲۵ نزاجا ارتش اعلام کرد: برقراری یک درمانگاه مجهز و در سطح یک بهداشتی در منطقه، تجهیز دستگاه های به روز پزشکی در کنار اتاق عمل صحرایی، منطقه پاکسازی شده، کفن، دفن و غسل اموات احتمالی حوادث غیرمترقبه و ایجاد نانوایی سیار با ظرفیت پخت یکهزار نان لواش در ساعت از بخش های مختلف این رزمایش بود.

وی ادامه داد: آواربرداری و نجات مجروحان فرضی، آئین تدفین فرضی اموات، اسکان بازماندگان، مهار آتش، جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و خروج خودروها، حضور یگان‌های امدادی، توزیع نان بین بازماندگان فرضی، هموارسازی راه برای تردد وسایط نقلیه از جمله برنامه های جنبی این رزمایش یک ساعته در تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع ارتش بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.