10
رهبر معظم انقلاب:

اسلام سیاسی آماج حملات دشمن است

  • کد خبر : 16228
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
اسلام سیاسی آماج حملات دشمن است
رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده می‌شود؛ اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند و اسلام سیاسی آماج حملات دشمنان است.

به گزارش تبریزمن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) فرمودند: بعثت به معنی برانگیختگی پیغمبر است. این برانگیختگی با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی به پیغمبر همراه است و مفاد این حکمرانی را پیغمبر خدا اعمال و اجرا و راهبری می‌کند.

وی تصریح کرد: دین با این نگاه گسترده وقتی که نگاه می‌کنیم عبارت است از مدیر مجموعه زندگی انسان یعنی دین یک برنامه جامع است، نه برنامه‌های صرفا عبادی و فردی انسان که بعضی خیال می‌کنند دین فقط متکفل برنامه‌های فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره از حوزه دین خارج است.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه دین جامعیت دارد و طبعا دین با این نگاه مورد دشمنی هم قرار می‌گیرد، گفت: در همه زمان‌ها اشرار عالم با یک چنین دینی مخالفت کرده‌اند.

وی افزود: شما امروز هم مشاهده می‌کنید در تبلیغات دشمنان از چیزی به نام اسلام سیاسی نام آورده می‌شود. اسلام سیاسی همینی است که در نظام سیاسی ایران تحقق پیدا کرده و امام بزرگوار ما انجام دادند و آماج حملات آنها اسلام سیاسی است. اسلام سیاسی یعنی همین اسلامی که توانسته با تشکیل حکومت، دستگاه‌های گوناگون نظام های اقتصادی اجتماعی سیاسی نظامی و … به وجود بیاورد و یک هویت دینی و اسلامی را برای یک ملت ایجاد بکند.

 

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران با ابتکار و شجاعت و اندیشه بلند و فداکاری خود پررنگ و نمایان کند، گفت: امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری این موضوع که امام ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شد بود، احیا کرد و به یاد آورد، تصریح کرد: این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی، بر ضد ظلم و استبداد و استکبار و طرفدار محرومان، مستضعفان و مظلومان از هر آئین و دین و مسلک و ملتی بود.

وی افزود: وقتی این انقلاب تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی را به وجود آورد، همان حادثه ای که برای پیغمبران پیش می آمد، تکرار شد یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند؛ همچنانی که در مقابل پیغمبران صف می‌کشیدند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه از روز اول انقلاب توطئه ها علیه جمهوری اسلامی شروع شد، گفت: بیش از همه آمریکا و بعد هم دیگران توطئه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزود: دو عنصر مهم برای مواجهه با این دشمنی لازم است. دو عنصر مهم که بنده همیشه توصیه کردم و بازهم توصیه می‌کنم: بصیرت و صبر. چنانچه این دو عنصر وجود داشت، دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند. دشمن هیچ توفیقی با مواجهه و مقابله با نظام اسلامی به دست نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن، گفت: بصیرت یعنی اینکه در غبارآلودگی فتنه‌ها انسان بتواند راه را پیدا کند و بفهمد راه درست چیست و صبر یعنی استقامت در این راه، زاویه پیدا نکردن با این صراط مستقیم و پای فشردن بر حرکت در این صراط مستقیم.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که این دو خصوصیت را بتوان در جامعه حفظ کرد عبارت است از تواصی؛ همانی که در سوره والعصر هست؛ مردم یکدیگر را تواصی کنند. این زنجیره تواصی، توصیه کردن یکدیگر؛ هم توصیه به راه حق کنند و هم توصیه به صبر بکنند؛ این، همه را نگه می‌دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اگر چنانچه صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد این جامعه به آسانی دستخوش تحرکات دشمن نخواهد شد، گفت: اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیره محافظت مومنان است قطع شود، قطعا خسارت خواهد رسید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.