6
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

دانشگاه موذن جامعه است

  • کد خبر : 16222
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
دانشگاه موذن جامعه است
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه، فارغ از هر نوع وابستگی منتقد اجتماعی است به همین جهت، دانشگاه، موذن جامعه می‎باشد و مسائل جامعه در محیط دانشگاه، شناسایی و برای آن راه حل ارائه می‌شود.

عاشور اکرمی روز چهارشنبه در هفدهمین همایش نخبگان شهرستان مرند با بیان اینکه، آموزش و پژوهش هدف مهم جامعه از راه یافتگان به دانشگاه است، اظهار داشت: با گسترش مرزهای دانش و تکنولوژی، در مسائل مختلف باید راه حل ارائه شود.

وی تاکید کرد: راه یافتگان به دانشگاه، خدمت به توده مردم و ارائه خدمات برای بشر در سرلوحه کار خود قرار داده و با تعریف نقش ملی، از نقش فردی برای رسیدن به مقام و قدرت خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، جعبه سیاه جامعه است، گفت: این جعبه سیاه روی حاکمیت، وحدت و اقتدار ملی نقش اساسی دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هدف دیگر از دانشگاه رفتن، ایجاد تحول و فرهنگ جامعه است که فرد می تواند با ارائه ارزش های تازه، فرهنگ جامعه را متحول سازد.

فرماندار ویژه مرند نیز با بیان اینکه نخبگان ما باید یک انسان جامع باشند، افزود: نخبگی تنها در حوزه علم، یک موضوع تک ساحتی است در حالی که انسان نخبه باید تمام شرایط را داشته و در کلیه حوزه های سیاسی، فرهنگ و اجتماعی فعالیت نماید.

داود گرشاسبی اظهار کرد: نخبگان باید هنر کارکرد اجتماعی را داشته و بلد باشند که برای چه و چگونه کار کنند.

وی تاکید کرد: نخبگان برای ایجاد تحول در آینده الگوهای عملی را در درون خود نهادینه کنند.

فرماندار ویژه مرند گفت: نخبگی، قدرت و توانمندی و نیز ایجاد کردن مصونیت در فرد در برابر رفتارهای نابهنجار و ناعرف است.

وی اظهار داشت: نخبگان، هم در حوزه برانگیختگی اجتماعی و فردی و هم تحول ساختار سیاسی و فرهنگی، به عنوان پیشرو هستند و امیدواریم با کمک نخبگان، توسعه را که به مفهوم حرکت همسو و همگام و هدفمند تمام ساختارها برای تحصیل منافع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است محقق بخشیم.

گرشاسبی در خصوص آمار قبول شدگان کنکور سراسری در مرند نیز گفت: با اینکه وضعیت آمار و اعداد قبولی نسبت به گذشته در شهرستان بهتر شده و نسبت به شاخص های جمعیتی شهرستان، مورد قبول است، امیدواریم در سال های آتی، این آمار بالاتر هم برود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم دانش آموزانی در تراز جهانی داشته باشیم که در دنیا تاثیر گذار باشند .

نماینده شهرستان های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فعالیت دانش آموزان نباید تک بعدی باشد، اظهار کرد: توجه به مسائل تربیتی و علوم انسانی در کنار کتاب های درسی برای دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

معصومه پاشایی بهرام افزود: دانش آموزان که به عرصه دانشگاه وارد شدند، خدمت به مردم را حتی در دوره دانشگاه، سرلوحه کار خود قرار داده و در عرصه بسیج سازندگی وارد شوند.

وی ادامه داد: دومین مولفه فرد آینده ساز این است که باید وطن پرست باشد چرا که ما باید باهم و در کنار هم این کشور را بسازیم.

نماینده مردم مرند و جلفا با بیان اینکه هیچ وقت نباید خداوند را از یاد ببریم اظهار داشت: علم در واقع ابزاری در خدمت بشر است و نباید با ایجاد غرور، جایگاه انسانیت را پایین آورد.

امام جمعه مرند نیز با اشاره به اهمیت داشتن قدرت علمی گفت: داشتن قدرت در دنیا، زیبا است به شرطی که این قدرت، عزت آور بوده و مشوق انسان در انجام فعالیت ها باشد.

حجت الاسلام علی نعمت زاده اظهار کرد: امروز کشور ما به برکت انقلاب اسلامی، دارای جایگاه علمی بالا در دنیا است و ما باید بدانیم برای داشتن عزت و قدرت در دنیا باید علم داشته باشیم.

وی افزود: امروز، جوانان باید علم را در راهی که خداوند می فرماید به کار گیرند و جهش علمی و جهانی زمانی مقبول است که همراه با ارتباط و یاد خدا باشد.

مدیر آموزش و پرورش مرند نیز اعلام کرد: آموزش و پرورش این شهرستان در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی عملکرد ادارات آموزش و پرورش استان، موفق به کسب رتبه اول شده است.

اباذر کاظمی در خصوص آمار برگزیدگان کنکور سراسری نیز اعلام کرد: در سال گذشته، تعداد ۵۳ نفر از دانش آموزان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی، ۲۵۰ نفر در رشته های فنی و مهندسی و ۳۵۰ نفر در رشته های علوم انسانی قبول شدند که همه در سایه تلاش معلمان و مدیران و خود دانش آموزان بوده است.

وی افزود: در ایام کرونایی، تعداد ۴۱۰۰ عنوان محتوای آموزشی در حوزه آموزش متوسطه در این شهرستان تولید شده است که یکهزار محتوا از آنها تاکنون بارگذاری شده است.

در این آئین، با اهدای لوح، از برگزیدگان کنکور سراسری شهرستان مرند در رشته های مختلف تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16222

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.