4
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۱۳۱ مورد کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی شناسایی شد

  • کد خبر : 16421
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
۱۳۱ مورد کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی شناسایی شد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی ۱۳۱ مورد مثبت کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی خبرداد و گفت: این بالاترین آمار بیماران کرونای انگلیسی در کشور است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عباسعلی درستی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در شهرستان های اهر، بستان آباد، مرند، شبستر، آذرشهر و هریس شناسایی شده اند.

وی با تاکید بر جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمع در استان، ادامه داد: در شهرستان هریس کرونای انگلیسی به دلیل برگزاری مراسم عزاداری که مهمانانی از تهران نیز داشتند شیوع پیدا کرده است.

درستی گفت: آذربایجان شرقی از نظر وضعیت کنترل کرونا از جمله استان های نسبتا موفق کشور بوده و وضعیت در استان نسبتا پایدار است.

وی اظهار کرد: تعداد فوتی های استان رو به کاهش است و در هفته گذشته ۲۲ نفر فوتی کرونایی داشتیم که به طور متوسط ۳ نفر به ازای هر روز بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: در این راستا برای ۱۲ هزار واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۷۰۰ واحد متخلف نیز پلمب شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان افزود: در این راستا، ۴ هزار و ۷۴۹ بازدید مشترک، بیش از ۹۰ هزار بازدید توسط نیروهای بهداشت، نزدیک به ۵۸ هزار بازدید توسط بسیج و حدود ۳۱ هزار بازدید توسط جمعیت هلال احمر استان انجام گرفته است.

درستی گفت: تا کنون برای ۳۶ هزار خانوار بسته های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۷۰ هزار نفر رهگیری شده که از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر به مراکز منتخب ارجاع داده شده اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.