6
روحانی:

باید در توسعه شرق و غرب کشور توازن ایجاد کنیم

  • کد خبر : 16413
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
باید در توسعه شرق و غرب کشور توازن ایجاد کنیم
رییس جمهوری بر لزوم ایجاد توازن و تعادل در توسعه مناطق شرق و غرب کشور تاکید کرد و گفت: این موضوع از لحاظ امنیت ملی و توسعه ایران بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صنعت،معدن و تجارت اظهار کرد: همواره عدم تعادلی بین شرق و غرب کشور وجود داشته است. شرق از لحاظ طبیعت شرایط سختی دارد. کویر سختی‌ها و زیبایی ها دارد و ما حتما باید کاری کنیم که منطقه شرق ایران را آباد کنیم و این توازن و تعادل را ایجاد کنیم و این موضوع از لحاظ امنیت ملی و توسعه ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی طرح انتقال آب به استان‌های مرکزی را طرح بزرگ و تاریخی عنوان کرد و گفت: در روزهای اول دوستانی می‌گفتند این طرح قابل اجرا نیست. الحمدالله این طرح شروع شد وزارت صمت وارد عمل شد و همان طور که مردم عزیز ما می‌دانند سه فاز خط یک را تا امروز ما افتتاح کردیم.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: یک فاز از این طرح را در آبان ماه و دو فاز هم امروز افتتاح کردیم و با این طرح به سیرجان، مس سرچشمه و اردکان یزد آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه این مسیر انتقال آب افزود: خط دوم این مسیر از خلیج فارس و دریای عمان به سمت خراسان جنوبی و مشهد الرضا ادامه می‌یابد. خط سوم برای استان اصفهان و خط چهارم از دریای عمان برای منطقه زاهدان و زابل در سیستان و بلوچستان آبرسانی می کند.

وی بهره برداری از این طرح را تحول بسیار عظیم و بزرگ عنوان کرد و با اشاره به سرمایه گذاری بزرگ در این طرح ها گفت: ما امروز در ساخت پمپاژها خودکفا هستیم در قدیم باید همه این ها را وارد می‌کردیم الحمدالله در دولت یازدهم و دوازدهم در شرکت‌های دانش بنیان کارهای عظیم و بزرگی انجام گرفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.