5
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

کوچکترین عادی‌انگاری موجب شدت‌گرفتن کرونا می‌شود

  • کد خبر : 16424
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کوچکترین عادی‌انگاری موجب شدت‌گرفتن کرونا می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه وضعیت استان از لحاظ کنترل کرونا در حالت نسبتا پایداری قرار دارد، گفت: کوچکترین عادی‌انگاری موجب شدت‌گرفتن این بیماری خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علیار راستگو روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا، افزود: برای آگاهسازی مردم و هشدار نسبت به دید و بازدیدهای ایام نوروز باید از ظرفیت گروه های مرجعی همچون سازمان های مردم نهاد، هنرمندان و رسانه ها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در استان ما شناسایی شده که خوشبختانه با اقدامات به موقع و شناسایی اطرافیان بیمار مدیریت خوبی در این مورد انجام شده است.

راستگو گفت: خوشبختانه با توجه به تلاش های بخش بهداشت و درمان استان و همراهی مردم، کرونا در استان در مرحله کنترل و مدیریت است.

وی از مردم درخواست کرد: در ایام نوروز از انجام دید و بازدیدهای نوروزی پرهیز کنند و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و بهداشت فردی از ایجاد موجب جدید این بیماری در استان جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۰ نفر بیمار کرونایی در استان بستری و فوتی بر اثر ااین بیماری صفر بوده و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم این بیمه را در استان ریشه کن کنیم.

وی با بیان اینکه براساس رنگ بندی که از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد وضعیت سفرهای نوروزی در تمامی شهرهای استان مشخص خواهد اظهارکرد: در این ایام تمامی مهمانسراهای دولتی و مدارس تعطیل خواهد بود و تمامی خدمات از سوی بخش خصوصی با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی به مسافران ارایه خواهد شد.

وی تاکید کرد: تبلیغ برای سفر و جذب مسافر در تمامی وضعیت های زرد، نارنجی، آبی ممنوع است و تمامی مراسمات و امکاناتی که در سال های گذشته در ایام نوروز ارایه می شد امسال به دلیل پیشگیری از کرونا برگزار نخواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص سفر به کشورهای همسایه از طریق مرز زمینی، گفت: باید در زمان برگشت به کشور از تک تک مسافران تست “پی سی آر” در مرز گرفته شود و تمامی امکانات در مرز فراهم است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.