11
از احساس تکلیف ۸۵ ساله‌ها، تا شورانشینان دوره‌ای؛

چرا جوانان پشت در شورای شهر تبریز مانده‌اند؟

  • کد خبر : 16490
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
چرا جوانان پشت در شورای شهر تبریز مانده‌اند؟
برخلاف توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ورود و اعتماد به جوانان در عرصه‌های مختلف باز هم شورانشینان دوره‌ای و ریش‌سفیدان برای چندمین دوره احساس تکلیف کردند و حضور خود را برای تبریز حیاتی نامیدند. تا جایی که پای پیشکسوتان ۸۵ ساله هم به فرمانداری تبریز رسید.

تبریزمن – علیرضا امیری: ثبت‌نام انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاها در حالی به پایان خود نزدیک می‌شود که اغلب نخبگان و عموم مردم در کلانشهر تبریز، منتظر حضور چهره‌های جدید جوان برای رقابت در کارزار انتخاباتی این دوره بودند، اما برخلاف پیش‌بینی‌ها باز هم این ریش‌سفیدان شهر بودند که برای رقابت آستین بالا زده‌اند.
برخلاف توصیه‌های اکید رهبر معظم انقلاب در دوم انقلاب اسلامی در خصوص ورود و اعتماد به جوانان در عرصه‌های مختلف و نیز لزوم جوانگرایی در بدنه مدیریت شهری که صاحب‌نظران و کارشناسان بر روی آن اتفاق‌نظر دارند، شورانشینان دوره‌ای و ریش‌سفیدان باز هم برای چندمین دوره احساس تکلیف کردند و حضور خود را برای تبریز حیاتی نامیدند. تا جایی که پای پیشکسوتان ۸۵ ساله هم به فرمانداری تبریز رسید. اما سوال اینجاست؛ این احساس تکلیف تا چند دوره دیگر ادامه خواهد داشت، یا اصلا این احساس تکلیف روزی به پایان خواهد رسید؟
علیرغم اینکه در سال‌های اخیر همیشه دغدغه ریل‌گذاری برای فعالیت و تجربه‌های جدید جوانان در حوزه‌های مختلف در تبریز پابرجا بوده، اما متاسفانه بدلیل عدم اعتماد اغلب مدیران استانی و شهری به جوانان، فرصت مناسبی برای رشد و معرفی چهره‌های جدید داده نشده است و این باعث شده، اغلب نخبگان و فعالین حوزه‌های مختلف شهری به عموم مردم معرفی نشوند و باز هم چهره‌هایی که سال‌ها بر مسند مدیریت شهری نشسته‌اند به پشتوانه اسم و رسم خویش، سودای شورای دیگری را در سر داشته باشند.
در راستای مبارزه با شکل‌گیری چنین کانون‌های ثروت و قدرتی که اجازه ورود چهره‌های جدید به شورای شهر را نمی‌دهند، لزوم آگاهی‌سازی و حمایت از جوانان متعهد، متخصص، پاکدست و آگاه بسیار ضروری و لازم به نظر می‌رسد، تا شهروندان بتوانند با واقعیت‌ها و حقایق ارتباط مناسبی برقرار نمایند و اصلح‌ترین انتخاب ممکن را برای شهر داشته باشند. حتا چهره‌های مردمی و تاثیرگذار باید به کلید واژه جوانگرایی در گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای رشد جوانان این شهر تلاش کنند، تا همچنان نظاره‌گر ماندن جوانان در پشت در شورای شهر تبریز نباشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16490
  • نویسنده : علیرضا امیری
  • ارسال توسط :
  • منبع : آژانس خبری تبریزمن
  • 2969 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.