8
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد:

برنامه‌ریزی برای برگزاری ۶۵ نمایشگاه تخصصی در ۱۴۰۰/ خودتحریمی مخرب‌تر از تحریم خارجی

  • کد خبر : 16556
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
برنامه‌ریزی برای برگزاری ۶۵ نمایشگاه تخصصی در ۱۴۰۰/ خودتحریمی مخرب‌تر از تحریم خارجی
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز، گفت: خود تحریمی بیش از تحریم‌های خارجی به صنعت و اقتصاد کشور آسیب می‌زند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حبیب ماهوتی در نشست خبری دیروز خود با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا هیچ تاخیری در برگزاری نمایشگاه و لغو نمایشگاه‌ها نداشتیم، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها محل تلاقی اقتصاد و پل ارتباطی تولید و صنعت مردم است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجانی‌ها از قدیم‌الایام به بازارهای مکاره و اقتصاد و نمایش اقلام خود معروفند، گفت: تصاویر و مستنداتی از برگزاری یک نمایشگاه در حدود ۷۰ سال پیش توسط آذربایجانی‌ها و تبریزی‌ها در نخجوان در دست هست.
ماهوتی به برگزاری بیش از ۶۰۰ نمایشگاه موفق بین‌المللی و ملی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز اشاره کرد و افزود: برخی نمایشگاه‌ها در اواخر سال ۹۸ به علت کرونا لغو شد. اما اولین نمایشگاه بین‌المللی کشور بودیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اواخر خردادماه ۹۹ برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را مجددا استارت زدیم.
وی با تاکید بر اینکه در دوران کرونایی مورد بی‌مهری برخی مسوولان قرار گرفتیم، گفت: نمی‌دانم به چه دلیل همه از برپایی نمایشگاه اعلام نگرانی می‌کردند، در حالی که با مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌ها و مغازه‌ها و دستفروش‌ها کاری نداشتند به‌طوریکه ما و آنها هیچ فرقی نداریم و آنها یک نمایشگاه دائمی هستند و ما یک نمایشگاه موقت.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در تشریح فعالیت‌های سال ۱۴۰۰، گفت: ۶۵ نمایشگاه برای سال ۱۴۰۰ مدنظر گرفته‌ایم که ۵۸ مورد آن بین‌المللی است و سعی بر حضور شرکت‌کنندگان خارجی می‌باشد.
وی ابراز کرد: با اینکه امسال با وجود کرونا نمایشگاه‌ها موفق برگزار شد ولی از نظر کمیت تعداد غرفه‌ها کم بوده و درصد بازدیدکننده‌ها نیز زیر ۵۰ درصد بود. وی اضافه کرد: ۱۵ مورد از نمایشگاه تخصصی را به‌خاطر عدم ضرورت لغو کردیم.
ماهوتی، افزود: از اسفند سال گذشته تا به امروز ۱۴ میلیارد تومان ضرر مالی داشتیم ولی با این حال حقوق کارمندان قطع نشده است و همه حق و حقوق آنها پرداخت شده است و یک ریال بدهی بانکی و بیمه نداریم و عوارض شهرداری هم نداریم.
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز، از تلاش برای راه‌اندازی یک مجموعه در قره‌باغ برای تامین مصالح موردنیاز در بازسازی این منطقه خبر داد و گفت: در حالی که ترکیه‌ای‌ها اقدامات مهمی در این راستان انجام داده‌اند، متاسفانه مدیران ما درگیر کاغذبازی هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.