6
جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا:

سفر به آذربایجان‌شرقی شیوع ویروس کرونا را تشدید می‌کند

  • کد خبر : 16596
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
سفر به آذربایجان‌شرقی شیوع ویروس کرونا را تشدید می‌کند
جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: سفر نوروزی هموطنان به این خطه موجب تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علیار راستگو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در زمان حاضر وضعیت تعدادی از شهرستان های آذربایجان شرقی از نظر ابتلا به بیماری کوید ۱۹ نارنجی است، سرازیر شدن مسافران نوروزی می تواند این وضعیت را چندین برابر بدتر کند.

وی تاکید: از هموطنان عزیز درخواست داریم با خودداری از سفر به آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی، سلامت مردم این استان، خود و خانواده هایشان را به خطر نیندازند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم میهمان دوست آذربایجان شرقی پس از تثبیت وضعیت بیماری کوید ۱۹ در این استان در ماه های آینده، میزبان هموطنان عزیزشان باشند.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان شرقی، هر گونه بی احتیاطی در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان را موجب رشد تصاعدی شمار مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از بیماری کوید ۱۹ دانست.

وی گفت: همان گونه که ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است، آذربایجان شرقی به دلیل شیوع ویروس کرونا برای پذیرش مسافران نوروزی آمادگی ندارد.

وی وضعیت فعلی حاکم بر استان از نظر شیوع کرونا را حاصل تلاش شبانه روزی یک ساله نظام سلامت استان و هم افزایی نهادهای عضو ستاد استانی مقابله با کرونا دانست و بر لزوم تداوم سفت و سخت این رویکرد برای کنترل بیماری و جلوگیری از پیشروی آن تاکید کرد.

آذربایجان شرقی تا قبل از اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، به جز دو ماه ابتدایی شیوع کرونا، در همه ماه های بعدی در وضعیت قرمز قرار داشت و شمار بستری های کوید ۱۹ در آن به بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر و آمار فوتی های روزانه تا ۸۰ نفر رسیده بود.

حال مردم این خطه با رسیدن تعطیلات نوروزی، نگران بدتر شدن وضعیت استان از نظر شیوع کرونا در صورت انجام سفرهای نوروزی هستند.

شهرداری تبریز نیز روز گذشته اعلام کرد که مدیریت این کلان شهر هیچ گونه آمادگی برای پذیرش مسافران نوروزی ندارد، ضمن اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز هر گونه اسکان مسافران در مدارس و فضاهای آموزشی را ممنوع اعلام کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.