12
معاون گردشگری تاکید کرد:

نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سفر نوروز

  • کد خبر : 16609
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
نظارت جدی بر رعایت  شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سفر نوروز
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از نظارت اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر بر روند اجرای صحیح مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ولی تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به اهمیت سفرهای نوروزی برای ایرانیان از دیر باز گفت: برقراری سفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این روزها که مردم به شدت به نشاط اجتماعی نیاز دارند ضروری به نظر می رسید.

وی با اشاره به این که  ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از ۲۳ دستگاه گفت: ستاد مرکزی به  به عهده وزارت گردشگری و استان ها به عهده استانداران در هر استان است.

معاون گردشگری با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می گیرد گفت: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می تواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند.

تیموری با اشاره روند تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص سفر برای نوروز ۱۴۰۰ ،گفت: با توجه به این که مردم حدود دو سال است به سفر نرفتند، به نظر می رسید امسال بخشی از مردم حتما به سفر بروند. در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا را مجاب کردیم سفرهای ایمن انجام شود.

پیشنهادهایی را از سه ماه قبل به ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص دو مدل سفر ارائه کردیم، که البته با نظر دیگر اعضای کارگروه، ستاد تغییراتی یافت. در هر دو مدل سفر نظارت جدی بروی حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می شود و همه سازو کارهای لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در نظر گرفته شد. سرانجام در جلسه پنجاه و پنجم ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد،اگر کرونا اوج نگرفت و قرنطینه اتفاق نیفتاد، این مدل های سفر اجرایی شود.

 

تیموری در ادامه با اشاره با اعلام رنگ شهر ها از سوی وزارت کشور گفت: هم اکنون برای مسافرت شفافیت کافی وجود دارد و افراد می توانند براحتی شرایط  مقصد را بدانند.

تیموری  با اشاره به اینکه حدود  ۴۷۰ شهر در کشور  داریم که حدود ۴۰ شهر هم اکنون قرمز و یا نارنجی اعلام شده است، گفت: در سایر شهرها رنگ آنها زرد، آبی و سفید است انجام سفر با خودرو شخصی و اقامتگاه تحت نظر وزارت گردشگری و تور امکان پذیر است. البته رعایت سفت و سخت شیوه نامه های بهداشتی الزام آور است و رصد می شود.

اقامت در شهرهای قرمز آبی و سفید تنها در مراکز تحت نظارت و مجوز وزارت میراث فرهنگی و گردشگری امکان پذیر است و قطعاً از اقامت در سایر مراکز که مجوز ندارند، جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه سفر به شهرهایی که قرمز و نارنجی اعلام شده‌اند با خودرو شخصی ممنوع است، گفت: اگر فردی بنا به ضرورت و ماموریت کاری نیاز به سفربه این شهرها را داشته باشد تنها می‌تواند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و البته اقامت گاه ها و هتلهای گردشگری نیز امکان پذیرش این افراد را دارند.

معاون گردشگری تاکید کرد: تمام محدودیت سفر ها به همین موارد است. هیچ محدودیت دیگری برای سفر در ایام نوروز به جز این موارد اعلام شده، وجود ندارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.