12
در آیین تجلیل از فناوران برتر استان

استاندار آذربایجان شرقی بر تغییر الگو در نظام آموزشی تاکید کرد

  • کد خبر : 16626
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
استاندار آذربایجان شرقی بر تغییر الگو در نظام آموزشی تاکید کرد
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تغییر الگو در برخی بخش‌های نظام آموزشی کشور، اظهار داشت: بی‌توجهی و بی‌برنامگی در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان، اشتباه بزرگی است و باید بتوانیم با ترویج مهارت‌آموزی، پاسخی قانع‌کننده برای جوانان داشته باشیم.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در آیین تجلیل از فناوران برتر استان که در محل پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد، نرخ بیکاری در استان را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در بین فارغ‌التحصیلان پسر، ۲۵ درصد و در بین فارغ‌التحصیل دختر، ۳۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانشگاه‌های کشور در دهه‌های اخیر، به شدت افزایش یافته که تبعاتی همچون مدرک‌گرایی را به همراه داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به آینده پژوهی و فعالیت‌های علمی به منظور رفع نیازهای آینده جامعه و تجاری سازی و تبدیل علم به فناوری تاکید کرد .

پورمحمدی گفت: دنیای امروز دنیای مشتری‌مداری است و معتقدیم علمی که ایجاد ثروت برای جامعه را به همراه نداشته باشد چندان موثر و کارساز نیست.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌های اقتصادی غرب در سه سال گذشته، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی پیچ و مهره هم وارد می‌شد؛ ولی امروز به سطحی از اقتدار در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، تجاری، اقتصادی و سیاسی رسیده‌ایم که حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

تغییر نگاه در کارکرد موسسه های پژوهشی اجتناب ناپذیر است

مدیرکل دفترسیاست گذاری و  برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم هم با تاکید براینکه تغییر نگاه در کارکرد موسسه های پژوهشی و دانشگاه‌ها یک اصل اجتناب‌ناپذیر است، افزود: تغییر در کارکرد دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سبب تبلور صنعت در دانشگاه ها می‌شود و با این رویکرد دیگر نباید مدام نگران ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم.

دکتر مهدی کشمیری با بیان اینکه مراکز علم و فناوری مانند پارک‌ها و مراکز رشد می‌توانند به رویای کاربردی پژوهش‌های علمی جامه عمل بپوشانند، گفت:  دانشگاه‌ها زمانی می‌توانند از کارآفرینی حرف بزنند که تمام ساختارهای سخت افزاری و نرم افزاری آن‌ها در خدمت نظام کارآفرینی باشد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای پژوهش و فناوری پارک های علم و فناوری استانها قابل تقدیر است، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان در این پارک ها به خوبی نقش مهم خود را ایفا کرده اند و با تبدیل دانش به ثروت عقب ماندگی ها را جبران کرده اند و تلاش بیش از پیش همچنان ضروری است.

گردش مالی سه هزار و ۶۲۱ میلیارد ریالی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه یکهزار و ۶۵۱ نفر در شرکت های مستقر در این پارک مشغول به کارند که بسیاری از آنان از تحصیلات تکمیلی برخوردار هستند، گفت: در سالجاری گردش مالی شرکت های مستقر به سه هزار و ۶۲۱  میلیارد ریال رسیده است.

دکتر مهدی واعظی افزود: تمامی افرادی که ایده فناوانه نو و اراده برای تولید و تجاری سازی آن محصول داشته باشند می توانند از حمایت های پارک علم و فناوری برخوردار شوند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار ۳۲۵ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناری آذربایجان شرقی  اظهار کرد: در سالجاری ۵۳۷ ایده جدید متقاضی استقرار در پارک بودند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری گفت: بسیاری از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  توانستند محصولات فناورانه خود را  در داخل و خارج از کشور به فروش برسانند.

واعظی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم اکنون در لیست تامین کنندگان (vendor list) مجموعه های بزرگ صنعتی قرار دارد که از این طریق عقد قرارداد فروش محصول فناورانه برای شرکت های فناور مستقر فراهم شده است.

رییس پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی بیان کرد: با اخذ مجوز صندوق پژوهش  و فناوری استان و استقرار کارگزار ارزیاب شرکت های دانش بنیان در استان در سالجاری شرکت های فناور با سرعت و مبلغ  بیشتر از حمایت های تسهیلاتی برخوردار خواهند شد.

در این مراسم از شرکت های فناور و فعالان برگزیده پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، فناوران برتر دانشگاه های استان، مدیران و کارشناسان برتر مراکز رشد وابسته به پارک و همچنین از صنایع و سازمانهای حامی فناوران استان قدردانی و تجلیل شد.

مدیرکل دفترسیاست گذاری و  برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در حاشیه این مراسم ضمن بازدید از برخی محصولات منتخب شرکت های مستقر در پارک، از سامانه انتقال فناوری، سامانه نیازمندی های فناوری صنایع و سازمانها و سامانه جامع  پیشنهادات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.