4
با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال صورت گرفت:

برگزاری نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز

  • کد خبر : 16718
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
برگزاری نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز
با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال و نهادیه کردن فرهنگ تجلیل در جامعه در سال جهش تولید، نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش کلانشهر تبریز در تالار شهرداری مرکز تبریز برگزار شد.

به گزارش آژانس تبریزمن، در این همایش که با حضور مدیران شهری و روسای اتحادیه‌های مرتبط با صنعت چرم و کفش برگزار شد، تولیدکنندگان و فروشندگان و فعالان صنعت کفش تبریز و خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی استان حضور داشتند.

▪️تجلیل از تلاش کارآفرینان جوان در حفظ و ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار

در ابتدای این همایش، دبیر نخستین همایش تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز گفت: این همایش برای اولین بار به شکل منسجم و با محوریت کارآفرینان با هدف ارج نهادن به ایجاد اشتغال و کارآفرینی کارآفرینان جوان صنعت کفش تبریز ترتیب یافته بود که جا دارد از حمایت‌های بی‌دریغ همه عزیزان کمال تشکر را داشته باشیم.
عین‌اله حسین‌زاده، با اشاره به اینکه تجلیل از تلاش کارآفرینان جوان در حفظ اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، هدف اصلی این همایش بود، افزود: در این همایش از ۱۶ کارآفرین صنعت کفش و ۵ تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه صنعت کفش تجلیل به عمل آمد.
وی در خاتمه با تقدیر و تشکر از انعکاس اخبار و گزارشات و فعالیت‌های خوب رسانه ای تبریزمن بیان داشت: امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌هایی بتوانیم ضمن معرفی بیشتر توانمندی‌ها و پتانسیل‌های صنعت کفش تبریز به ایران و جهان، در ایجاد ارتباط این صنعت با اقشار مختلف جامعه و بخش دولتی و خصوصی در راستای توسعه این صنعت موفق عمل نمائیم.

▪️تجلیل از کارآفرینان، تجلیل از تولید و صنعت است

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز نیز در این همایش با تمجید از تلاش های کارآفرینان عزیز صنعت کفش تبریز، گفت: اواخر سال گذشته و امسال واقعا سال بسیار پر از فراز و نشیب برای صنعت بویژه صنعت کفش بود که با مشکلات عدیده ای روبرو بودیم که عملا مانع فعالیت تولیدکنندگان بود.
علیرضا جباریان فام افزود: در شرایط بحرانی، واقعا مجال فعالیت نبود اما تولیدکنندگان کفش و مواد اولیه کفش به صورت کاملا جهادگونه در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تا آخرین لحظه با مشکلات مبارزه و الحمدالله مانعی بر سر راه تولید ایجاد نشد و چرخ های صنعت به حرکت خود ادامه دادند.
وی با بیان اینکه با کمترین تعدیل نیرو در این صنعت روبرو بودیم، تصریح کرد: کارآفرینان صنعت کفش دادند در کار تولید و حفظ اشتغال و حتی ایجاد اشغال پیشرو هستند و عاشقانه به کار تولید ادامه دادند که بنده قدردان همه زحمات این عزیزان هستم.
جباریان در خاتمه با بیان اینکه بیش از۴۰ هزار نفر در تبریز به صورت مستقیم در صنعت کفش فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر نیز در این شهر از این صنعت ارتزاق می‌کنند و ۹۵ درصد کفش‌های تمام چرم و بیش از ۶۰ درصد تولید کفش کشور در تبریز تولید می شود که یک کارآفرینی بزرگ برای این شهر می باشد.


▪️تجلیل کارآفرینان صنعت کفش تبریز، تجلیل از اشتغالزایی است

دبیراجرائی خانه کارگر آذربایجان شرقی نیز در این همایش با تمجید از تلاش های کارآفرینان تلاشگر صنعت کفش تبریز، گفت: تجلیل کارآفرینان صنعت کفش تبریز، تجلیل از اشتغال زایی است.
کریم صادق‌زاده تبریزی افزود: یکی از وظایف خانه کارگر ارج نهادن به تلاش‌های کارآفرینان صنایع مختلف که در جهت حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال بیشتر تلاش می‌کنند، می‌باشد و صنعت کفش تبریز انصافا یکی از صنایع مهم با اشتغالزایی بالاست.
وی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، کارآفرینان در جهت تحقق این شعار سنگ تمام گذاشته و با حفظ اشتغال و همچنین ایجاد اشتغال همت نمودند، تصریح کرد: وظیفه ما ترویج فرهنگ تقدیر و همچنین حمایت از تولیدکنندگان به عنوان جامعه بزرگ کارگری است.


▪️صنعت کفش تبریز را با محصولات ایتالیایی مقایسه می‌کنیم

شهردار کلانشهر تبریز نیز در این همایش گفت: صنعت چرم و کفش یکی از صنایع مادر و مهم ما می باشد که آوازه جهانی دارد و ما همیشه صنعت چرم و کفش تبریز را با محصولات ایتالیایی مقایسه می ‌کنیم نه با تولیدات کشورهای منطقه مانند ترکیه و این امر مستلزم همکاری و تعامل همه بخش‌ها برای ایجاد فضای بهتر کسب و کار است تا بهره کافی از این برندها ببریم.
ایرج شهین باهر افزود: باید در حفظ و توسعه برندهای شهرمان تلاش کنیم تا فراموش نشوند که البته تنها برند کفش تبریز نیست که در معرض خطر بوده بلکه ده‌ها برند دیگر نیز در این شهر وجود دارد که اگر توجه کافی به آنها نشود، به راحتی از دست خواهد رفت.

وی، ادامه داد: برندهای صنعتی تبریز مانند کفش، چرم و فرش، گردشگرپذیر بوده و به عنوان داشته‌های معنوی این شهر نیاز به مراقبت دارند و همه باید دست در دست هم دهیم تا این صنایع روی پای خود بمانند چرا که فعالیت آن ها و معرفی برند تبریز کمک شایانی در جذب گردشگری و رونق اقتصادی این شهر خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ در این همایش از ۱۶ تن از کارآفرینان صنعت کفش تبریز و ۵ تن از تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه کفش با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و همچنین از شهردار تبریز، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز، روسای اتحادیه‌های کفاشان و لوازم کفش تبریز به لحاظ حمایت‌ها و تلاش‌های بی‌شائبه از صنعت کفش تبریز تجلیل ویژه‌ای به عمل آمد و در پایان با اهدای لوح تقدیر از رسانه‌های استان بویژه مدیرمسئول آژانس خبری تبریزمن که در انعکاس اخبار و رویدادها و گزارشات صنعت کفش تلاش بسیاری داشته‌اند تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.