6

تدبیر برای عرضه مستقیم میوه عید در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 16642
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
تدبیر برای عرضه مستقیم میوه عید در آذربایجان‌شرقی
برپایی غرفه‌های عرضه مستقیم در آستانه عید از جمله تدابیر مسوولان آذربایجان‌شرقی برای تامین میوه مورد نیاز شهروندان با قیمت و کیفیت مناسب می‌باشد که فراغت خاطر و راحتی آنان را سبب می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا رضایت مردم از عرضه و توزیع مستقیم و دسترسی آسان آنها به میوه های مورد نیاز شب عید از نقاط مثبت طرح توزیع میوه است که در مجموع در کنترل و تنظیم بازار بسیار موثر بوده، اما هماهنگی بیشتر میان سازمان جهادکشاورزی و صنعت و معدن و تجارت را در عرضه و نظارت می طلبد.

صف های طولانی، کیفیت های بعضا نامناسب میوه، آغاز دیرهنگام توزیع میوه در غرفه ها، اتمام پیش از موعد میوه در غرفه ها و عدم نظارت دقیق بر فروش در برخی از غرفه ها و کمبود سیب زرد از جمله مشکلات توزیع میوه در سال های قبل بوده که از طرف مردم مطرح شده و انتظار می رود امسال برطرف شود.

به هر ترتیب برپایی غرفه های فروش میوه، دسترسی به این محصول را به عنوان نیاز اصلی مردم در ایام عید تسهیل کرده و فرصت را از واسطه ها گرفته است، ضمن اینکه عرضه مستقیم میوه از سردخانه به مصرف کننده، کیفیت تولیدات باغداران برای مصرف را نیز ارتقا داده است.

برای توزیع سیب قرمز و زرد در آذربایجان شرقی محدودیت وجود ندارد

مدیرتعاون روستایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در توزیع و عرضه میوه در آذربایجان شرقی مشکلی وجود ندارد، اعلام کرد: ۱۰۶تن سیب قرمز و زرد تولیدی استان در سردخانه های آذربایجان شرقی برای توزیع مستقیم در بازار مصرف موجود است و بر اساس کشش بازار محدودیتی وجود ندارد.

علی‌اکبر نژاد رضا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به کشش بازار و میزان مورد نیاز سیب برای رفع نیازهای شب عید برخی از غرفه های فروش میوه در تعاون روستایی برپا شده و در محوطه اداری جهادکشاورزی استان و شهرستان تبریز نیز از امروز برپا می شود و تلاش می کنیم در صورت ابلاغ از فردا غرفه های سطح شهر نیز برپا شود.

وی افزود: ۱۵ تا ۲۰ غرفه نیز برابر هماهنگی های انجام شده در تبریز برپا می شود که در آنها عرضه مستقیم میوه توسط تولیدکنندگان به قیمت سردخانه و با کیفیت بالا انجام می شود؛ بر اساس تقسیم بندی، سیب ممتاز ۹ تا ۱۰هزار تومان، سیب درجه یک ۶ تا ۶۵۰۰ هزار تومان و سیب درجه ۲ با قیمت پایین تر عرضه می شود.

وی ادامه داد: پرتقال نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به عرضه کنندگان تحویل می شود البته فروشندگان تحت پوشش مختار هستند تا پیاز و سیب زمینی تولیدی در آذربایجان شرقی را به قیمت سردخانه در جنب میوه های یاد شده عرضه کنند.

تولیدکنندگان و تشکل های آذربایجان شرقی با همکاری تعاون روستایی میوه شب عید را تامین و عرضه می کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: باید ظرفیت تشکل ها و اتحادیه ها را شناسایی کرده و در تمام حوزه های کشاورزی استفاده کرد.

اکبر فتحی اظهار کرد: باید صندوق از ظرفیت و پتانسیل نهادهای موجود استفاده کرده و پس از آن با برنامه ریزی های دقیق در اندیشه ایجاد نهادهای دیگر باشد.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی بعد از تعریف سازوکار های مورد نیاز با حمایت مالی صندوق توسعه کشاورزی می تواند در اجرای برنامه های مورد نظر ثمربخش بوده و نیاز به حرکت جزیره ای نیست و با همکاری و هماهنگی بین نهادها اهداف قابل دسترس خواهد بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به ظرفیت شبکه گسترده سازمان تعاون روستایی در بخش اجرایی اشاره کرد و گفت: باید ظرفیت تشکل ها و اتحادیه ها را شناسایی کرده و در تمامی حوزه های کشاورزی استفاده کرد.

وی در ارتباط با قیمت میوه در ایام شب عید گفت: قیمت میوه های شب عید در سطح استان بررسی شده و نوع برنامه ریزی برای تامین میوه و تعیین قیمت در سطح استان هدف گذاری شد که این اتفاق جدیدی نیست و هر سال برای این موضوع برنامه ریزی انجام می گیرد.

فتحی در ارتباط با عرضه میوه های شب عید گفت: ۲ حالت برای عرضه میوه های شب عید برنامه ریزی شده است که در حالت اول میوه ها توسط خود تولید کننده و در محل هایی از قبل تعیین شده که به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار خواهد گرفت و این فرصتی مناسب برای تولیدکنندگانی است که امسال تولید مازاد داشته اند و در حالت دوم طبق برنامه ریزی از ظرفیت های تشکل ها و با همکاری تعاون روستایی و شهرداری غرفه هایی در سطح شهر تعیین شده و در آنجا عرضه میوه انجام خواهد شد.

یکهزار تن پرتقال از امروز در آذربایجان شرقی عرضه می شود

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار تن پرتقال در ۲۰ غرفه در تبریز که سازمان میادین شهرداری ها مهیا کرده از امروز تا حداقل ۱۳فروردین به مردم آذربایجان شرقی عرضه می شود.

غلامعلی راستی یادآور شد: ۵۰ درصد از این مقدار پرتقال در شهرستان های آذربایجان شرقی و بقیه در تبریز به قیمت ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان با کیفیت مناسب به خریداران عرضه می شود. ۵۰ درصد از این مقدار پرتقال در شهرستان های آذربایجان شرقی و بقیه در تبریز به قیمت ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان با کیفیت مناسب به خریداران عرضه می شود. 

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: ۱۶تیم نظارت و بازرسی بر قیمت و کیفیت کالا در تبریز از ۱۵بهمن امسال فعال شده اند این نظارت ها تا ۱۵فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16642

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.