6
فرماندار تبریز خبر داد؛

ثبت نام قطعی ۵۶۸ نفر در سطح شهرستان تبریز

  • کد خبر : 16648
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
ثبت نام قطعی ۵۶۸ نفر در سطح شهرستان تبریز
فرماندار تبریز صبح امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی از ثبت نهایی ۵۶۸ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بهروز مهدوی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: از این تعداد ۵۰۱ نفر در حوزه شهر تبریز، ۲۱ نفر در خسروشاه، ۲۲ نفر در سردرود و ۲۴ نفر در باسمنج ثبت نام کرده اند.
وی افزود: از بین ۵۶۸ نفر ثبت نام کننده، تعداد ۴۷۸ نفر مرد و ۹۰ نفر زن هستند که مشارکت ۱۶ درصدی زنان را نشان می دهد.
مهدوی با اشاره به اینکه از بین ۵۰۱ نفر ثبت‌نام کننده قطعی شهر تبریز ۴۱۶ نفر مرد هستند اضافه کرد: ۳۴ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکترا، ۲۱۱ نفر کارشناسی ارشد، ۲۴۳ نفر کارشناسی، ۲ نفر کاردانی، ۱۰ نفر حوزوی و یک نفر دیپلم می باشد.
به گفته فرماندار تبریز، ۱۷۸ نفر از ثبت نام کنندگان از میان چهره‌های فرهنگی و کارمند، ۱۴۹ نفر دارای شغل آزاد، ۵۴ نفر بازنشسته و ۶ نفر نیز روحانی هستند.
وی با ذکر این نکته که ۳۸.۵ نفر برای هر کرسی ثبت‌نام کرده اند افزود: این تعداد در شهرهای باسمنج، سردرود و خسروشاه به ترتیب ۵، ۴.۵ و ۴ نفر برای هر کرسی می باشد.
مهدوی از کاهش ۱۸۲ نفری ثبت نام کنندگان در دوره ششم خبر داد و گفت: این میزان در دوره چهارم ۵۴۵ نفر و در دوره قبل نیز ۷۵۰ نفر بوده است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود از ناقص بودن مدارک ۸۶ نفر از ثبت‌نام کنندگان سخن به میان آورد و افزود: از آنها خواسته شده تا نسبت به تکمیل مدارک خود در اسرع وقت اقدام کنند.
به گفته مهدوی، هیئت اجرایی تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ مشغول رسیدگی و بررسی داوطلبان خواهد بود و در ۱۷ خرداد سال جدید نیز اسامی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی تاکید کرد: زمان تبلیغات داوطلبان از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه بوده و پس از یک روز استراحت در روز ۲۸ خرداد انتخابات سراسری دوره ششم شورای شهر به صورت تمام الکترونیکی در کلانشهر تبریز خواهد بود.
مهدوی با اشاره به اینکه مردم بر اساس کدهای چهار رقمی داوطلبان به انتخاب ۱۳ برگزیده شورای شهر تبریز خواهند پرداخت اضافه کرد: بر این اساس، پس از آخرین رای دهنده شمارش آرا در اسرع وقت اعلام انجام و اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.