4
در دیدار مسئول بنیاد علوی شهرستان چاراویماق با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مطرح شد؛

ضرورت توجه جدی به زیرساخت‌های فرهنگی چاراویماق/ منابع مالی محدود دولتی جوابگوی کمبودهای حوزه فرهنگ نیست

  • کد خبر : 16785
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
ضرورت توجه جدی به زیرساخت‌های فرهنگی چاراویماق/ منابع مالی محدود دولتی جوابگوی کمبودهای حوزه فرهنگ نیست
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان چاراویماق در ادامه دیدارهای خود با مدیران کل استان، با مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، آیت شاهی در این دیدار با اشاره به مشکلات و کمبودهای شهرستان چاراویماق در حوزه فرهنگ گفت: با وجود استعدادهای خوب فرهنگی در این شهرستان، ضروری است هرچه زودتر سالن سینما و تئاتر در چاراویماق ایجاد شود.
وی با بیان اینکه هدف بنیاد علوی فقط اجرای پروژه‌ها عمرانی و کشاورزی و… نیست و در کنار آنها به مقوله فرهنگ هم نگاه ویژه دارد گفت: ما به این موضوع توجه داریم که کارهایی صورت گیرد که پس از اتمام مأموریت بنیاد علوی در شهرستان، آثار و نتایج آن برای مدت زیادی مشهود باشد.
شاهی گفت: بنیاد علوی آماده است با مشارکت بالای پنجاه درصدی با ارشاد استان، سالن آمفی تئاتر، سینما و نگارخانه شهرستان چاراویماق را احداث و تجهیز کند و در اختیار فرهنگ دوستان این شهرستان قرار دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هم در این دیدار ضمن استقبال از ورود و مشارکت بنیاد علوی در حوزه فرهنگ گفت: جای خوشحالی است که ارگان‌ها و نهادهای غیردولتی، بخشی از اعتبارات خود را برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی اختصاص دهند چرا که منابع محدود دولتی، جوابگوی کمبودها نیست.
سیدقاسم ناظمی با بیان اینکه برای ارتقاء حوزه فرهنگ و هنر فقط احداث ساختمان و بنا مهم نیست گفت: برای کار فرهنگی باید زیرساخت‌های فکری و فرهنگی مردم هم تقویت شود تا یک پروژه فرهنگی کارایی خود را نشان دهد چرا که تجربه نشان داده است بدون تقویت فرهنگ عمومی، یک پروژه فیزیکی فرهنگی بدون استفاده رها شده است.
وی افزود: مدیران و مسئولان شهرستان چاراویماق، برنامه‌ها و اهداف موردنظر خود را در قالب یک تفاهم‌نامه ارائه دهند تا در حد توان و بضاعت خود، بتوانیم برای عملیاتی شدن آنها اعتبار جذب کنیم.
در ادامه این دیدار، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چاراویماق هم با اشاره به برنامه‌ها و ارائه گزارش از عملکرد خود گفت: با تمام محدودیت‌های مالی، برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوع در طول سال اجرا شده است که می‌تواند در ارتقاء سطح فرهنگی و هنری شهرستان مؤثر باشد.
اللهیاری گفت: تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان، سینما، سالن آمفی تئاتر و نگارخانه، اولویت برنامه‌های سال جدید در حوزه فرهنگ در شهرستان چاراویماق است که امیدواریم با کمک بنیاد علوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان به سرانجام برسد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.