5
امام جمعه تبریز:

خانواده‌های زندانیان در شب عید فراموش نشوند

  • کد خبر : 16789
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
خانواده‌های زندانیان در شب عید فراموش نشوند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند زندانیان یکی از گروه‌های اولویت دار برای دستگیری و حمایت هستند توصیه کرد: این خانواده‌ها در شب عید مورد توجه قرار گرفته و فراموش نشوند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به تقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار مدیر زندان مرکزی تبریز با وی، اظهار کرد: مجازات یک موضوع شخصی است و ارتباطی به خانواده های زندانیان ندارد و این خانواده ها باید حمایت شوند.

وی گفت: فعالیت های خوب،  موثر اصلاحی،  تربیتی و ارائه آموزش های قرآنی،  فرهنگی و برنامه‌های توانمندسازی و حرفه آموزی به زندانیان بسیار مفید و موثر است و می تواند گام های موثری را در تربیت زندانیان برای بازگشت عزتمندانه به جامعه داشته باشد.

امام جمعه تبریز افزود: مجموعه سازمان زندان ها متولی اصلاح و باز پروری مجرمان و کمک کار بازگشت عزتمندانه به جامعه است که تحقق این هدف ارزشمند در زندان مرکزی تبریز در وضعیت خوب و قابل تقدیری قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه نیازمند فعالیت های فرهنگی و تربیتی و برنامه های اشتغال، حرفه آموزی و تحت پوشش قرار دادن زندانیان آزاد شده توسط دستگاه های متولی و مربوطه است و باید علاوه از سازمان زندان ها سایر نهادها و دستگاه های متولی نیز برای افرادی که از زندان آزاد می شوند برنامه‌ریزی مدون داشته باشند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: گروه‌های جهادی، خیران و اهالی صنعت می توانند با نقش آفرینی موثر در این حوزه چرخه اصلاح و بازپروری را به نتیجه رسانده و مانع بازگشت مجدد افراد به سوی بزه،  جرم و زندان شوند.

۵۹درصد زندانیان زیرپوشش برنامه های اشتغال و حرفه آموزی قرار دارند

مدیر زندان مرکزی تبریر نیز در این دیدار گفت: به برکت حمایت و پشتیبانی گروه های جهادی خیران و مسئولین عالی قوه قضاییه در استان و مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی در بخش های مختلف شاهد درخشش فعالیت ها در حوزه زندانبانی هستیم  به طوری که علاوه از شاخص بودن در موضوع حفظ قرآن، نهج البلاغه و آموزش های عمومی عقیدتی و مدرسه ای در سطح زندان های کشور موفق  شده ایم.

حمید عباس زاده اظهار کرد: برای عملیاتی کردن سیاست های تحولی قوه قضاییه ۵۹ درصد از زندانیان را زیر پوشش برنامه اشتغال و حرفه آموزی قرار دهیم که این رقم ۹ درصد هم بیشتر از تکلیف سازمانی بوده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.