6
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان؛

محیط زیست آذربایجان شرقی ۴ شهید و ۲ جانباز محیط بان تقدیم نظام کرده است

  • کد خبر : 16792
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
محیط زیست آذربایجان شرقی ۴ شهید و ۲ جانباز محیط بان تقدیم نظام کرده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت محیط زیست این استان در راه مقابله با متخلفین زیست محیطی 4 شهید و دو جانباز 70 درصد تقدیم حفاظت از عرصه های طبیعی نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در جمع نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست با آماده باش کامل در ایام نوروز با انجام گشت و کنترل شبانه روزی در حوزه استحفاظی همواره از هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.
وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیرمجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند، اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست خواهد داشت، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاه های اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می شود.
وی با اشاره به تلاش های ارزشمند محیط بانان در انجام وظایف محوله افزود: محیط بانان در شرایطی سخت کار می کنند و افزایش حقوق آنان به واسطه ارتقاء امتیازات مربوط به سختی کار در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
وی گفت: محیط بانان به صورت شبانه روزی در پاسگاه های محل خدمت با جان و دل از محیط های طبیعی استان محافظت می کنند و در این راه حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی چهار نفر شهید و ۲ نفر جانباز شده اند.
عباس نژاد گفت: ۱۳ درصد مساحت کل استان تحت مدیریت این اداره کل بوده و با ۵۸ باب پاسگاه محیط بانی ،پست حفاظتی و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانی مدیریت و حفاظت می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان با بیان اینکه هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است، گفت: مردم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن ۰۴۱-۳۳۳۴۳۵۱۳ در میان بگذارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.