8
نائب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و ارز تبریز در گفت‌وگو با تبریزمن:

وقت آن رسیده تا نرخ ارز شناور شود

  • کد خبر : 16801
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
وقت آن رسیده تا نرخ ارز شناور شود
نائب رئیس اتحادیه طلا، جواهر و ارز تبریز گفت: اکنون با این حجم اقتصاد، وقت آن رسیده که نرخ ارز در کشورمان شناور باشد!

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یکی از مهمترین اصول سرمایه‌گذاری، شناخت از بازار مورد نظر و حضور در آن بر اساس تحلیل است که با توجه به افزایش مشارکت عامه مردم و سرمایه‌گذاری در بازارها به خصوص بازارهای مالی، این موصوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی سال مالی جدید به تحلیل بازار و اقتصاد کشور نیاز دارند تا فرصت مناسبی برای کسب چشم انداز و تصویری درست به منظور برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی پدید آید.
بسیاری از افراد بدون اطلاعات فنی و بدون دانستن ریسک‌ها و چالش‌های بازار به سمت بازار سرمایه آمده و به اصطلاح همه یک شبه استاد شدند! در حالی که بهتر بود پیش از این فراخوان و تشویق، در ابتدا آگاهی‌دهی و آموزش‌هایی برای حضور در بازار سرمایه ارائه می‌شد.
نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در این خصوص به “تبریزمن” گفت: یک بخش واقعی اقتصادی داریم که به صورت فیزیکی در آن خرید و فروش می‌شود و یک بخش مالی داریم که دو روی یک سکه هستند و بخش مالی اقتصاد، به عنوان تنفس بخش واقعی اقتصاد عمل می‌کند.
محمد پوراقدم شربیانی با بیان اینکه طلا و ارز یکی از بازارهای مالی است ادامه داد: بازار طلا دارای بخش بین المللی و داخلی بوده که این بازار در بخش داخلی هم از قیمت اُنس جهانی و همچنین از قیمت ارز تاثیر می‌پذیرد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ سال پیش قیمت یک انس طلا ۳۵ دلار بوده که اخیراً تا بیش از دو هزار دلار نیز رشد کرده بود افزود: این امر نشان می‌دهد که هزینه تورم موجود در آمریکا را، کل دنیا پرداخت می کند.
کارشناس حوزه طلا و جواهر تبریز اضافه کرد: همچنین باید به میزان انس جهانی، افزایش قیمت ارز را هم اضافه کنیم؛ این تغییرات باعث می‌شود که قیمت طلا در کشورمان بیشتر از قیمت انس جهانی افزایش پیدا کند.
شربیانی با اشاره به اینکه طلا همواره از پارامترهای اقتصادی تاثیرپذیرفته و متقابلاً بر پارامترهای اقتصادی اثر گذاشته است تاکید کرد: افزایش نرخ‌ ارز در کشورمان که هر از گاهی شاهد آن هستیم، به خاطر این است که هم می‌خواهیم سیاست پولی مستقلی داشته باشیم و از سویی هم، نرخ ارزمان ثابت باشد که چنین امری امکان ندارد!
عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: اکنون با این حجم اقتصاد، وقت آن رسیده که نرخ ارز در کشورمان شناور باشد!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.