8
کرونا دوباره اوج گرفت

ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه تکمیل شد

  • کد خبر : 16864
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه تکمیل شد
رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ظرفیت بیمارستان طالقانی تکمیل شده و در بیمارستان امام خمینی (ره)۱۳۰بیمار بستری مبتلا به کرونا وجود دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن علی‌احمد آقاپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در صورت کاهش رعایت موارد بهداشتی روند ابتلاء، بستری و فوت ناشی از کرونا به صورت جهشی افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه تکمیل شده است.

وی ادامه داد: وضعیت ۶ شهرستان از ۱۷ شهرستان استان نارنجی است و احتمال قرمز شدن وضعیت ارومیه و نقده وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های تکاب و میاندوآب نیز مانند سردشت و بوکان از طریق رفت و آمد با شهرهای نارنجی همجوار در استان‌های دیگر، مستعد تبدیل وضعیت به نارنجی هستند که باید محدودیت‌های زیادی در جلوگیری از این امر اعمال شود.

آقاپور با ابراز نگرانی از بی توجهی به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در آذربایجان غربی بیان کرد: رشد مسافرت‌ها از استان‌های دیگر با توجه به بسته شدن مسیرهای شمالی، ورود مسافران از شمال عراق به استان در ایام نوروز و نارنجی شدن وضعیت شهرهایی نظیر بانه، سقز، بیجار در استان کردستان و عجب شیر در آذربایجان شرقی موجب افزایش مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان شده است.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: طبق آخرین آمار، ۴۸۱ بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۲۵۴ نفر مشکوک به کرونا و ۲۲۷ نفر نیز مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ هستند، اضافه کرد: در حال حاضر همچنین ۱۳۲ نفر در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۳۲ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلای ۲۷۲ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان بودیم که از این تعداد نزدیک به ۸۰ نفر بستری شده است.

آقاپور اظهار کرد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱ نفر مربوط به ارومیه، ۱۳ نفر مربوط به خوی و هفت نفر مربوط به هریک از شهرستان‌های ماکو و میاندوآب هستند.

وی بیان کرد: طی این مدت، سه نفر در آذربایجان غربی شامل ۲ بیمار در ارومیه و یک بیمار در بوکان بر اثر ابتلاء به کرونا درگذشته اند که با اضافه شدن آنان، کل فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۷۲۹ نفر رسید.
بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=16864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.