4
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

جابجایی۱۰۱ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 17069
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
جابجایی۱۰۱ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰۱ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی بارعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان جابجا شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اورجعلی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد مسافر نوروزی از ۲۵ تا ۶ فروردین جابجا شده است، افزود: ۱۳ هزار و ۷۰۰ سفر اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجایی این مسافرات را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه نظارت و ارزیابی این اداره کل به طور منظم بر نحوه فعالیت ناوگان مسافری و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی نظارت می کند، اظهار کرد: در این بازه زمانی از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز نیز ۳ هزار و ۴۷۳ مسافر نوروزی و تعداد ۴ هزار و ۱۶۰ کامیون تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ۲۵ اسفند تا هفت فروردین نیز در جاده های استان هشت میلیون و ۳۴۵ هزار تردد خودرو ثبت شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

علیزاده ادامه داد: در این مدت آمار خودروی ورودی به استان ۷۱۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه و خودروی خروجی از استان ۶۵۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است.

*

درحالی که نوروز ۱۴۰۰ سومین نوروزی است که پس از سیل نوروز ۱۳۹۸ و کرونا در نوروز ۱۳۹۹ شرایط سفر در تعطیلات همچنان فراهم نیست، اکیدا توصیه شده امسال هم مردم در نوروز در خانه بمانند.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سه سناریو برای سفرهای نوروزی مردم قابل پیش‌بینی است که البته دیروز مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا و رییس جمهور تکلیف آن را روشن کردند.

حسن روحانی در جلسه ی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، گفته بود: طبق تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، هیچکس برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند. نیروی انتظامی هم به این مقررات و اجرای آن توجه دارد. بنابراین جز شهرهای قرمز و نارنجی برای سایر شهرها هم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان سفر انجام شود.

وی افزوده بود: گرچه برای مردم سخت است که امسال به سفر نروند اما مردم بدانند این خواهش و نکته‌ای که مطرح می‌شود برای سلامت آنان است و نه چیز دیگر. نرفتن سفر بهتر از رفتن است. حالا اگر کسانی اصرار دارند که سفر بروند و یا برای‌شان واجب است باید خیلی مراقب رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند. ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که شب عید خرید نروید اما از آنان می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در شلوغی و ازدحام وارد نشوند، حالا اگر جایی پنج درصد ارزان‌تر است نمی‌ارزد که به قیمت سلامتی به آنجا برویم. همچنین تا جایی که ممکن است از خرید اینترنتی باید استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17069

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.