9
"تبریزمن" جان باختن اولین کارگر تنظیف شهر تبریز در سال جدید را بررسی می کند؛

بی تفاوتی شورای شهر تبریز در قبال جان پاکبانان!

  • کد خبر : 17093
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
بی تفاوتی شورای شهر تبریز در قبال جان پاکبانان!
تا زمانی که معابر خطرناک سطح شهر به سیستم جاروب مکانیزه مجهز نشوند همچنان شاهد از دست دادن پاکبانان عزیز خواهیم بود!

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، پس از داغدار شدن خانواده دو تن از پاکبانان شهر تبریز – مرحومین “صدیار حضرتی” و “ابوالفضل حاجی محمدی” – که هر دو در سال ۹۹ بر اثر تصادف در حین انجام کار جان خود را از دست دادند این بار مرحوم “حسین همتی” داغ بی‌توجهی به پاکبانان تبریز را زنده کرد‌.
اواخر هفته گذشته در میدان آذربایجان مرحوم “حسین همتی” پاکبان شهرداری منطقه چهار تبریز حین انجام وظیفه با یک دستگاه مینی بوس عبوری برخورد شدید کرده و دچار خونریزی مغزی گردید و متاسفانه پس از سه روز کما در بیمارستان عالی نسب تبریز درگذشت.
براساس گزارش‌های واصله، وی دارای یک دختر دم بخت و یک پسر شش ساله است که بدلیل سهل‌انگاری‌های مسئولان شهری در وعده‌های واهی، تنها پاکبانی نیست که پس از مرگ او خانواده‌ای داغدار می‌گردد!

▪️تا زمانی که معابر خطرناک به جاروب مکانیزه مجهز نشوند وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت!

همکاران پاکبان مرحوم همتی می‌گویند: در مقابل چشم‌های اعضای شورای شهر تبریز شاهد پرپر شدن دوستان‌مان هستیم و فقط چندین وعده و وعید توخالی داده خواهد شد و دوباره شاهد تصادف و عزاداری سایرین خواهیم بود!
آنها یک سوال بی‌جواب دارند: آیا خرید چند دستگاه جاروب مکانیزه برای نظافت معابر خطرناک اینقدر سخت است؟! چرا فقط هنگام تصادف پاکبانان، شاهد وعده‌های رنگین مسئولان شده و خیلی زود همه چیز فراموش می‌شود؟!
پاکبانان معتقدند: آقایان مسئول باید در مقابل خداوند متعال جوابگو باشند و تا زمانی که معابر خطرناک سطح شهر به سیستم جاروب مکانیزه مجهز نشوند همین وضعیت ادامه خواهد داشت!
جالب است بدانید در طول ۷ سال اخیر، بیش از ۲۰ تن از پاکبانان شهری تبریز بر اثر تصادف با خودروها جان خود را از دست داده اند که دو نفر از آنها مربوط به سال گذشته و فعلاً(!) یک نفر در سال ۱۴۰۰ می باشد.

▪️مدیران شهری به بودجه اختصاصی خرید جاروب از سوی شورای شهر چشم دوخته‌اند!

نماینده پاکبانان شهرداری تبریز با اشاره به اینکه تا زمانی که دستگاه مکانیزه جاروب به اندازه کافی خریداری نشده و معابر خطرناک شهری به صورت مکانیزه رُفت و روب نشود نباید شخص و یا اشخاصی را مقصر قلمداد کنیم گفت: به جای شعار دادن باید حداقل ۱۵ دستگاه جاروب مکانیزه خریداری شود تا تصادفات انسانی به حداقل برسد.
غلامعلی صفری با اشاره به اینکه اینکه رئیس شورا و شهردار تبریز با آغوش باز در رفع مشکلات پاکبانان قدم برداشته اند افزود: اما نمی دانیم چرا در مورد مکانیزه کردن معابر خطرناک شهر تعلل می شود و جدییت به خرج نمی دهند زیرا متاسفانه هر سال شاهد تصادف منجر به فوت چند نفر از پاکبانان تبریز هستیم و اکثر تصادفات در معابر خطرناک و اتوبانها اتفاق می‌افتد!
وی بار دیگر یکی از راهکارهای کاهش تلفات جانی پاکبانان را خرید جاروب و مکانیزه کردن معابر خطرناک شهری دانست و اضافه کرد: اگر این امر جدی گرفته نشود همین آش است و همین کاسه! لذا امیدوارم اعضای شورای شهر با مکانیزه کردن معابر خطرناک موافقت نموده و محبت خود را به جامعه شریف پاکبانان به اثبات رسانند!
صفری تاکید کرد: متاسفانه پیمانکاران بخش تنظیف، دستگاه های جاروب مکانیزه به حد کافی را ندارند که اکثراً نیاز به تعمیر داشته و یا توانایی پایین‌تری دارند لذا مدیران ارشد شهرداری و حتی خود شهردار چشم به بودجه اختصاصی جهت خرید جاروب از طرف شورای شهر دارند که فعلاً در لا به‌لای وعده ها باقی مانده است!

گزارش از: شهرام صادق زاده

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.