12
بیانیه اعتراضی انجمن موسیقی آذربایجان شرقی؛

جمع‌آوری المان پیانو، اتفاقی عجیب و غیرقابل تصور بود

  • کد خبر : 17123
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
جمع‌آوری المان پیانو، اتفاقی عجیب و غیرقابل تصور بود
چگونه ممکن است به ناگاه و شبانه به این نتیجه برسند که جانمایی المان صحیح نبوده است و باعث ایجاد بار ترافیکی و خطرات مربوط به آن خواهد شد در حالیکه تلویزیون‌های شهری نصب شده در همان مکان بیشتر از این المان می‌تواند خطرآفرین باشد؟

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حذف و جمع‌آوری المان زیبای پیانو در فلکه دانشگاه واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: تبریز از گذشته‌های بسیار دور مهد فرهنگ و هنر بوده و همواره در طول ادوار مختلف پیش قراول جریان‌های هنری مؤثر و فاخر بوده است.
بدون اغراق باید گفت نام تبریز همیشه بر تاج رویدادهای هنری کشور درخشیده و هنرمندان نام‌آوری را در دامان خود پرورانده است که مایه فخر و مباهات این شهر بوده‌اند.
اما، طی نیمه شب گذشته، اتفاق عجیب و غیرقابل تصور حذف و جمع آوری المان نوروزی پیانو که صرفاً یک آبنما و فلاورباکس بوده است موجب حیرت و اعتراض عموم شهروندان و بویژه اصحاب فرهنگ و هنرمندان دلسوز و دغدغه‌مند شده است.
انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی به عنوان متولی اصلی هنر اصیل موسیقی در استان، بر خود فرض می‌داند تا ضمن اعتراض قاطع به این تصمیم عجولانه، سئوالاتی را به شرح زیر طرح نموده و مطالبه پاسخ از مراجع ذیصلاح را پیگیری نماید.
۱٫ تردیدی نیست که تمامی مراحل طراحی، اجرا، نصب و جانمایی این المان با نظارت کامل سازمان‌های مرتبط و مسئول انجام گرفته و قدم به قدم تا مرحله نصب پیش رفته است، پس چگونه ممکن است که شهردار محترم به ناگاه و شبانه به این نتیجه برسند که جانمایی المان صحیح نبوده است و باعث ایجاد بار ترافیکی و خطرات مربوط به آن خواهد شد در حالیکه تلویزیون‌های شهری نصب شده در همان مکان بیشتر از این المان می‌تواند خطرآفرین باشد؟
۲٫ انتخاب این مکان برای نصب المان پیانو، بدلیل مجاورت با دانشگاه بزرگ تبریز که بی‌شک یکی از گرانسنگ‌ترین نمودهای فرهنگ و دانش در منطقه و قطب علمی کشور به حساب می‌آید، بوده و به عنوان یکی از ورودی‌های اصلی مرکز شهر و محل عبور مهمانان نوروزی و گردشگران مهمان تبریز بزرگ، کانون توجه و تحسین واقع می‌باشد که با مطالعات انجام گرفته از سوی شهرداری و سازمان سیما و منظر شهرداری صورت گرفته است.
۳٫ با توجه به استقبال خوب هنرمندان و شهروندان هنردوست تبریز از المان یادشده و بازتاب مثبت آن در فضای مجازی، انتظار می‌رفت شهرداری محترم قبل از اقدام به حذف یا جابجایی به هر دلیل و منطق، این موضوع را از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌نمود تا باعث مکدر شدن احساسات جامعه هنری و شهروندان هنردوست نگردند.
در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از دلسوزان فرهنگ و هنر تبریز بویژه امام جمعه محترم، استاندار فرهیخته و سایر دستاندرکاران، خواهشمندیم ضمن توجه به مطالبات گسترده اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، مقرر فرمایند المان یاد شده در محل قبلی نصب و راه را بر بهانه‌جویی‌های معاندان و شبکه‌های بیگانه سد کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.