10
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ساخت مجتمع‌های امدادی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 17112
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
ساخت مجتمع‌های امدادی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: پارسال کلنگ ساخت ۲ مجتمع امداد جاده‌ای با برآورد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در جاده‌های استان زمین زده شد.

به گزارش تبریزمن، محمدباقر هنربر روز سه شنبه با حضور در ایرنا مرکز آذربایجان شرقی گفت: یکی از مجتمع های امداد جاده ای در بزرگراه تبریز – خواجه – ورزقان و دیگری در آزادراه تبریز – سهند در حال ساخت است.

وی افزود: مجتمع امداد جاده ای تبریز – خواجه – ورزقان از محل اعتبارات شرکت مس سونگون ساخته می شود و سرمایه گذاری مجتمع امدادی آزادراه تبریز – سهند نیز با سرمایه گذار خصوصی این محور ارتباطی است.

هنربر، هدف از ساخت مجتمع های امداد جاده ای در آذربایجان شرقی را ایجاد وحدت رویه و کاهش زمان حضور در محل وقوع حادثه اعلام کرد و گفت: قرار است در هر یک از این مجتمع ها، نیروهای پلیس راه، اورژانس و راهداری به طور همزمان و یکجا مستقر شوند.

وی یادآوری کرد: همچنین قرار است مجتمع امداد جاده ای دیگری نیز با حمایت مالی منطقه آزاد ارس در نوردوز ساخته شود.

هنربر همچنین از برنامه احداث پایگاه دایمی اطفای حریق و امداد کوهستان در جنگل های ارسباران توسط مجتمع مس سونگون خبر داد و تشریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، قرار است در این پایگاه نیروهای هلال احمر نیز مستقر شوند.

وی، برآورد اعتبار لازم برای احداث این پایگاه با پیش بینی ساخت پد فرود بالگرد را حدود ۲۴ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در حوزه آمادگی و پیشگیری، اجرای این طرح را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه در بحث ماده ۱۶ نیز اعتبارات حوزه پیشگیری را برای اجرای طرح های اولویت دار از تهران درخواست کرده ایم، اضافه کرد: به تازگی نیز برای رفع مشکل آب شرب تبریز در فصل گرم ۴۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران با مساعدت رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از نمایندگان مجلس تخصیص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین برای احداث مرکز فرماندهی کنترل مدیریت بحران استان (اتاق بحران)، با دستور استاندار و مساعدت معاون عمرانی وی، زمینی به وسعت ۳.۵ هکتار در تبریز اختصاص یافته است که عملیات ساختمانی آن از محل اعتبارات ملی و استانی انجام می شود.

وی از راه اندازی نقاهتگاه ها با پشتیبانی خیرین و مساعدت بیمارستان امام علی (ع) ارتش و بیمارستان شهید محلاتی سپاه عاشورا به عنوان مهم ترین اقدام مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در روزهای کرونایی یاد کرد و گفت: بر این اساس ۸۵۰ تخت نقاهتگاهی در تبریز و به طور متوسط ۴۰ تخت در هر یک از شهرستان های ۲۱ گانه استان راه اندازی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.