8
پیام رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در مورد قضیه اِلِمان پیانو؛

شهرداری باید تسلیم فشارها نمی‌شد!

  • کد خبر : 17131
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
شهرداری باید تسلیم فشارها نمی‌شد!
قرار دادن خانواده شهدا و جانبازان در مقابل مردم عمل غیرمنطقی و دور از انصاف است زیرا این‌ها از مردم‌اند و برای اعتلای این کشور و ملت فداکاری‌ها کرده و هزینه‌های سنگین داده‌اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دکتر شکور اکبرنژاد؛ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در خصوص نصب و تخریب المان پیانو در فلکه دانشگاه پیامی صادر کرد که عیناً منتشر می‌گردد:
این روزها شاهد برداشتن یک المان هنری از جلو دانشگاه تبریز بودیم.
نصب یک اثر هنری در سطح شهر می‌تواند همانند مسایل دیگر، مخالف و موافق داشته باشد. در این تردید نیست، اما این اقدام هزینه اجتماعی زیادی بر شهر تحمیل کرد. از اینرو، یادآوری چند نکته را مناسب می‌دانم.
از شهردار محترم و مجموعه همکاران ایشان ضمن تشکر از بابت تلاش های که انجام داده‌اند، گلایه دارم چرا که در نصب و برچیدن المان پیانو، اعضای شورا و کمیسیون فرهنگی را در جریان نگذاشتید، گویا فقط بر اساس فشار قدرت‌هایی که برای ما ناشناخته‌اند؛ عمل نموده‌اید. به عبارت دیگر، طبق معمول نمایندگان مردم در شورای شهر از تمام جوانب مسئله بی‌خبرند و فقط قدرت‌های دست بالا محرم راز شمایند. اما هزینه‌های آن بر شهر، مردم و اعضای شورا تحمیل می‌شود. ایکاش با نمایندگان مردم و هنرمندان شهر مشورت می کردید تا مجبور به چنین هزینه اجتماعی نمی‌شدید.
آیا مدیران و کارشناسان سازمان سیما و منظر در انتخاب محل و جوانب امر بررسی لازم انجام نداده بودند؟!
آیا در جلب نظر قدرت‌های مداخله کننده اشتباه کرده‌اند؟ یا اصلاً از آنها نظرخواهی نشده یا شهردار محترم در مقابل خواسته غیرقانونی برخی‌ها مقاومت نکرده؟
اگر در ساخت و انتخاب محل المان؛ با کارشناسان و هنرمندان شهر مشورت کرده‌اید، اگر نصب المان حجمی پیانو توسط کمیته فنی سازمان سیما منظر تایید و مراحل نصب را گذرانده بود، می‌بایست شهرداری از کار خود دفاع می‌کرد و توضیح فنی و روشنگرانه‌ای ارائه می‌نمود. نه این که تسلیم فشارها می‌شد.
قرار دادن خانواده شهدا و جانبازان در مقابل مردم عمل غیرمنطقی و دور از انصاف است زیرا این‌ها از مردم‌اند و برای اعتلای این کشور و ملت فداکاری‌ها کرده و هزینه‌های سنگین داده‌اند. مادر شهید عدالت اکبری چه زیبا نوشته بودند: … صرف‌نظر از این که چنین اثر حجمی آیا متعلق به هویت بومی، ایرانی و اسلامی ما بوده است یا خیر، در مقام خانواده شهید و به نمایندگی از بخش اعظمی از خانواده‌های شهدا، عرض می‌کنم که خانواده شهدا به وقتش خود و فرزندان و همسران خود را برای استقلال و امنیت و آزادی این شهر و مردم هزینه کرده اند… لطفا آن ها را بازیچه مقاصد فکری و اشتباهات مدیریتی ننمایید.
به نظرم توجه به این موضوع واجد اهمیت است که آیا در این شهر فقط یک طیف خاص زندگی می‌کند که بقول آقای قرائتی دکترای غم و اندوه داریم یا دیگرانی هم هستند که می خواهند شادی‌های قانونی داشته باشند؟
پیشنهاد می‌کنم إلمان در جای مناسب و با نظر فرهیختگان؛ هنرمندان و کارشناسان نصب شود و برای مسایل این چنینی هزینه اجتماعی بالا بر شهروندان تحمیل نکنیم.
عزیزان به نظرم زیاد حساس نباشیم شاید این حواس پرتی بی‌ارتباط با مسایل عمده کشور نباشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.