9

پیش‌بینی روند معاملات بورس در هفته سوم بهار ۱۴۰۰

  • کد خبر : 17192
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
پیش‌بینی روند معاملات بورس در هفته سوم بهار ۱۴۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی روند معاملات بورس در هفته جاری، گفت: در هفته پیش رو شاهد معاملاتی متعادل در بازار خواهیم بود و احتمال ایجاد روند قوی در معاملات بازار ضعیف به نظر می‌رسد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن «امیر علی امیرباقری» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به روند معاملات بورس در نخستین روزهای معاملاتی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در هفته‌ای که گذشت شاهد معاملات کم‌رمقی در بازار بودیم که علت آن به صورت سنتی برگرفته از تعطیلات نوروزی و کاهش ارزش معاملات بازار در این برهه زمانی بود.

وی به عوامل تاثیرگذار در افت شاخص بورس در بازار هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: به‌دلیل تغییر ایجاد شده در زمان تسویه‌ها، خریدار و فروشنده تمایل چندانی به انجام معاملات در بازار سهام ندارند.

امیرباقری اظهار داشت: علت دیگر اینکه به دلیل وجود تعطیلات رسمی، احتمال ایجاد ریسک‌های معاملاتی در بازار با افزایش همراه می‌شود که به صورت عمده سهامداران و سرمایه گذاران چنین ریسکی را تحمل نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا در در زمان بازگشت ثبات به معاملات این بازار اقدام به ورود و سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون بازار سرمایه از روند چندان مشخصی برخوردار نیست، گفت: در صورت وجود روندی جدی در معاملات بازار، زمینه ایجاد معاملات بهتر فراهم می‌شد و حتی در این صورت در زمانی که معاملات در بازار از قدرت چندانی برخوردار نیستند رونق به معاملات بازار بازگردانده می‌شود.

مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر معاملات بورس

وی به مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در روند معاملات بازار سهام اشاره کرد و افزود: اکنون مهمترین پارامتر تاثیرگذار بر بدنه بازار سرمایه، پارامتر ابهام است که به صورت مستقیم در افزایش پارامتر ریسک تاثیرگذار است، همین موضوع باعث شده تا حدودی خریداران و فروشندگان از انجام معاملات در بازار سهام عقب‌نشینی کنند.

امیرباقری خاطرنشان‌کرد: در مورد مناسبات سیاسی تاثیرگذار بر بازار سهام، بحث بازگشت آمریکا به برجام و انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مطرح است که به دلیل وجود ابهام در نتیجه این اتفاقات، ریسک بازار افزایش پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تا حدودی به دلیل عدم وجود روندی غالب در بازار، سهامداران از سرمایه‌گذاری در این بازار و ورود سرمایه‌های خود به بورس خودداری می‌کنند؛ بنابراین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت نباید در بازار انتظار روندهای قوی مشابه روندهای دو سال اخیر را داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: به لحاظ تکنیکالی در زمان ایجاد روندهای سنگین در معاملات، بازار احتیاج به اصلاح قیمتی و زمانی پیدا می کند؛ به همین دلیل در کوتاه‌مدت نباید در بازار در انتظار روندهای قوی در جهت مثبت و منفی باشیم.

امیرباقری اظهار داشت: نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که سرمایه‌گذاران ممکن است در زمان تحلیل پارامترهای حاضر و آتی، به برخی از سهام با قیمت‌های ارزنده برخورد کنند اما از آنجایی که با وجود ارزندگی قیمت‌ها روند قوی در بازار شکل نمی گیرد شاهد ورود جریان نقدینگی در بازار نخواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این امر باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران صبر کنند تا در زمان تشکیل روند جدی در بازار حتی با قیمت‌های بالاتر به بازار ورود کنند اما در زمان قیمت پایین سهام، به دلیل نبود روند قوی سرمایه خود را وارد بازار نمی‌کنند.

روند معاملات بورس در هفته سوم فروردین ماه

وی روند معاملات بورس در هفته جاری را مورد پیش بینی قرار داد و افزود: در هفته پیش رو شاهد معاملاتی متعادل در بازار هستیم و احتمال ایجاد روند قوی در معاملات بازار ضعیف به نظر می رسد.

امیرباقری خاطرنشان‌کرد: با توجه به اتفاقات سیاسی، چشم‌انداز روشن سیاسی و گشایش‌های مطرح شده مانند بازگشت آمریکا به برجام می‌توان انتظار داشت بازار ارز تحت تاثیر این خبر قرار بگیرد که همین امر بر بدنه بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این موضوع ممکن است زمینه افزایش عرضه در بازار را فراهم کند، هرچند که ایجاد عرضه در بازار نشان‌دهنده روند قوی نزولی در بازار نیست.

توصیه به سهامداران

وی به سرمایه‌گذاران توصیه کرد تا برای سرمایه‌گذاری در بورس پارامترهای فعلی و آتی را مورد بررسی قرار دهند.

امیرباقری تاکید کرد: در صورتی که سهامداران از اطلاعات کافی و قدرت تحلیل در بازار سهام برخوردار نیستند، از افراد دارای مجوز قانونی کمک بگیرند تا بتوانند از این طریق نهایت استفاده را از ظرفیت‌های بازار داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.