10

تغییر ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز

  • کد خبر : 17253
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
تغییر ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از تغییر ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، ایمان غنی زاده در خصوص تغییر ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی گفت: با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور و به منظور بهره مندی بیشتر شهروندان از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی، ساعات کار ناوگان اتوبوسرانی از یکشنبه ۱۵ فروردین سالجاری تغییر خواهد یافت.

او ادامه داد: در شش ماهه نخست سالجاری، ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی در تمامی خطوط و مسیرهای شهری و حومه در روزهای عادی از ساعت ۶/۱۵  الی ۲۰/۳۰ ارائه خدمات خواهند کرد.

غنی زاده گفت: سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی در روزهای تعطیل و جمعه نیز در تمامی خطوط شهری و حومه  از ساعت ۷/۱۵ صبح آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از شهروندان خواست با توجه به شیوع موج چهارم کرونا ضمن خودداری از ترددهای غیر ضروری،  در زمان استفاده از ناوگان اتوبوسرانی حتما” از ماسک استفاده کرده و  فاصله اجتماعی را رعایت و کرایه سفر خود را نیز با استفاده از کارت بلیت الکترونیکی شخصی پرداخت کنند.

غنی زاده اظهار کرد: در کیوسک های شارژ همه پایانه ها و نیز ایستگاه های مسیر تندرو، ماسک با قیمت مصوب دولتی عرضه می شود و در پایانه های اتوبوسرانی، نظارت بر استفاده مسافران از ماسک توسط ناظران این سازمان انجام می شود.

او افزود: از شهروندان تقاضا داریم همکاری های لازم را در خصوص رعایت دستورالعملهای بهداشتی (استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از کارت الکترونیکی شخصی) انجام دهند.

*

شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه (سهامی خاص) به منظور نقل و انتقال مسافر به طور دسته جمعی در داخل و حومه شهر تبریز، طبق ماده واحد(قانون تاسیس شرکت اتوبوسرانی عمومی) مصوب سال ۱۳۳۱ مجلس شورای ملی و سنا در تاریخ ۲۸/۲/۱۳۴۵ پس از تصویب استانداری آذربایجان شرقی به قائم مقامی انجمن شهر تاسیس شد.

سرمایه اولیه این شرکت ۶۰ میلیون ریال بوده که به دوازده هزار سهم پنج هزار ریالی با نام تقسیم شد و تمام آن از طرف شهرداری تعهد پرداخت گردید.

در سال ۱۳۴۵ پس ار تصویب مصوبه قانون تاسیس شرکت اتوبوسرانی عمومی توسط استانداری آذربایجا نشرقی عده ای مامور اسم نویسی کادر مورد نیاز شرکت گردیدند.

از آن جهت که رد اوایل تاسیس شرکت هیچ گونه محل یا اداره مستقلی وجود نداشت بنابراین اسم نویسی از رانندگان و دیگر کادر مورد نیاز به مدت ۱۰ روز در خیابان های شهر انجرام گردید.

بعد از اتمام نام نویسی از کار کنان طبق برنامه قبلی تعدا ۲۵ دستگاه اتوبوس بنزینی خریداری گردید که ابتدا تعداد ۱۱ دستگاه آن از دروازه تهران وارد تبریز شد.

چون شرکت هیچ گونه اداره یا پارک مخصوصی برای اتوبوس ها نداشت لذا اتوبوس های خریداری شده شب در محوطه شرکت دخانیات (واقع در میدان دانشسرا) نگهداری گردید و بالاخره بعد از یک هفته به مدت ده روز در محوطه سیلو پارک می شوند و بعد از آن به ترتیب چند ماهی در گاراژ چاروق چی و سپس در گاراژ سید واقع در چهارسوق مارالان نگهداری می شوند. پس از گذشت سه سال  شرکت واحد محل ساختمان مرکزی کنونی واقع در بلوار منجم را خریداری می کند که این سازمان توانست در این محل برای خود پارکینگ و تعمیر گاه  اختصاصی تهیه کند.

دراوایل سالهای تاسیس شرکت چون محل خاصی برای نگهداری اتوبوس های موجود نبود کارهای تعمیری و تعویض روغن در کنار خیابان سرویس دهی می شد.

اولین مکانیک شرکت واحد اقای حاج محمود ساعی جدی می باشد که بعد از ایشان آقای محمد حمامی نژاد به عنوان تعویض کار روغن و گریسکار و سپس بعد از گذشت یک ماه و نیم آقایان میر کریم و میر رحیم دیبازربه عنوان آهنگر به استخدام شرکت در آمدند همچنین تامین سوخت اتوبوس ها به لحاظ عدم وجود پمپ بنزین از جایگاه شرکت نفت واقع در حد فاصل سیلو و نصف راه امکان پذیر بود.

ایستگاههای مبدا از بدو تاسیس تا بحال

قبل از تشکیل و تاسیس شرکت واحد همانطوری که در صفحات پیشین آمدایستگاه مبدا میدان ساعت بود و فقط یک مسیر داشت دومین خط اتوبوسرانی میدان ساعت میدان قطب را سرویس دهی می کرد. بعد از تاسیس شرکت سرتاسر خیابان فردوسی و سپس به علت افزایش تعداد اتوبوس خیابان تربیت نیز جزو ایستگاه مبدا شد.

با گسترش و توسعه شهر این محل ها به مراتب بیشتر شد به طوری که هم اکنون اتوبوس ها از جایگاه های مختلف نصف راه (میدان جهاد) سه راه امین (محققی) میدان نماز بازار میدان شهدا دانشسرا و پل قاری مسافران را به سایر نقاط دور و نزدیک شهر انتقال می دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.