8
استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:

نقشه راه توسعه آذربایجان‌شرقی در سال جای تدوین می‌شود

  • کد خبر : 17225
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
نقشه راه توسعه آذربایجان‌شرقی در سال جای تدوین می‌شود
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ریل‌گذاری و تدوین نقشه راه توسعه و رفع موانع تولید از اولویت‌های مدیریت اجرایی استان در سال جاری است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در دیدار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با وی، با بیان اینکه سال ۹۹، سال بسیار سختی برای دولت و بخش خصوصی بود، افزود: تشدید تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا، آثار زیادی بر اقتصاد کشور داشت اما با وجود تمام مشکلات، شاخص‌های اقتصادی کشور و استان مثبت است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته علاوه بر افزایش میزان‌ تولید و صادرات، نرخ بیکاری استان نیز کاهش چشمگیری داشت که این موضوع حاکی از پویایی در اقتصاد استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا آخرین روز مسوولیت به تعهدات خود در قبال‌ مردم عمل می‌کنیم، گفت: امید است در سال جدید شاهد اشتغال‌زایی بیشتر برای جوانان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و بخصوص افزایش صادرات و سرمایه‌گذاری باشیم.

پورمحمدی، از زحمات و تلاش‌های فعالان بخش خصوصی استان در سال گذشته قدردانی کرد و ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی، صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال گذشته هیچ نیروی کاری را تعدیل نکردند که این مردانگی آنها در تاریخ ثبت می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی استان، تلاش برای رونق تولید را از وظایف اصلی خود می‌داند و از هیچ تلاشی برای تحقق آن دریغ نمی‌کند.

یونس ژائله، با بیان اینکه در سایه تعامل و همراهی خوب مدیریت دولتی و فعالان بخش خصوصی، جایگاه اتاق بازرگانی تبریز در سال گذشته بهبود یافت، افزود: صدور گواهی مبدا صادراتی از استان در سال ۹۹ نسبت به سال‌ قبل ۲۰۹ درصد افزایش یافت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.