9
دبیر هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستای آذربایجان‌شرقی:

۴۳۰۰ نفر بر انتخابات شوراهای شهر آذربایجان‌شرقی نظارت می‌کنند

  • کد خبر : 17166
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
۴۳۰۰ نفر بر انتخابات شوراهای شهر آذربایجان‌شرقی نظارت می‌کنند
دبیر هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بیش از ۴۳۰۰ ناظر در انتخابات شوراها در شهرها و بخش‌ها بر سر صندوق‌های رای در شعبات اخذ رای استان حاضر می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا عزیز جوانپور اظهار کرد: در سر هر صندوق یک تا سه ناظر هیات نظارت بر انتخابات شوراها حضور خواهند داشت و به صورت شهرستانی و در بخش ها نیز هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین می شوند.

وی گفت: همچنین پس از تایید نامزدهای انتخاباتی توسط هیات اجرایی، کار هیات نظارت آغاز می شود و حداکثر در ۲ هفته تایید صلاحیت نامزدها بررسی و به فرمانداری ها ارسال می شود.

جوانپور ادامه داد: البته نامزدها در صورت اعتراض می توانند شکایت های خود را در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت مستقیم به مرکز اعلام کنند.

وی همچنین یادآور شد: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا ابتدا از طریق مراجع چهارگانه تایید می شوند که در حال انجام است سپس اسامی به فرمانداری ها اعلام و پس از تایید هیات اجرایی با معرفی فرماندار به هیات نظارت ارسال می شود که حداکثر در ۲ هفته مدارک بررسی و تایید نهایی می شوند البته در این دوره از انتخابات هماهنگی کامل بین شورای نظارت و شورای اجرایی وجود دارد و افراد معتمد، مشترک هستند.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر، یادآوری کرد: در این شیوه برگزاری انتخابات و شمارش آرا تسهیل و تسریع می شود در واقع سلامت انتخابات تقویت شده و رای های باطله نیز به نوعی وجود نخواهد داشت.

دبیر شورای نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: آیین نامه تبلیغات توسط وزارت کشور ابلاغ می شود و تا زمان آغاز تبلیغات هر گونه تبلیغات زودهنگام مصداق تخلف انتخاباتی بوده که می تواند در نهایت منجر به رد صلاحیت شود.

جوانپور با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخاب های خود بیشتر دقت کنند، تاکید کرد: سرنوشت شهر، عمران و آبادی، اعتبارات شهری همه به دست شورای شهر سپرده می شود و با انتخاب درست می توان به توسعه بیشتر شهر امیدوار بود.

وی افزود: ۲۲ سال از عمر شوراهای اسلامی شهر می گذرد اما هنوز مشکل حاشیه نشینی تبریز به قوت خود باقی است، یک سوم جمعیت تبریز روی گسل زندگی می کنند و این کلانشهر زلزله خیز است بر این اساس برنامه ریزی درست باید برای رفع این مشکلات انجام شود اینجاست که اهمیت و نقش شوراها خود را نشان می دهد.

جوانپور یادآور شد: شوراها نقش مهمی در رفع آسیب ها و معضلات اجتماعی، فرهنگی و شهری دارند و بر این اساس مردم باید در انتخاب خود دقت کنند تا به افرادی رای دهند که درد مردم و مشکلات شهر را بدانند و نسبت به رفع مشکلات اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای شهر در این استان فقط در تبریز الکترونیکی است و در سایر شهرها به روش سنتی برگزار می‌شود.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.