5
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی عنوان کرد:

مزیت های توسعه ای سند تدبیر و توسعه

  • کد خبر : 17352
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مزیت های توسعه ای سند تدبیر و توسعه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اجرای سند دوم از سال ۹۸ تاکنون، حدود ۴۰ درصد در شاخص‌های مختلف پیشرفت دارد گفت: معتقدم در مسیر توسعه استان، در برخی از عرصه‌ها از جمله دانش بنیان دیر شروع کردیم و عقبیم.

به گزارش پایگاه خبری تبریزمن، داود بهبودی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه استان و شناسایی و تمرکز بر مزیت‌های توسعه‌ای در قالب «سند تدبیر و توسعه» اظهار داشت: سند تدبیر و توسعه که برای اولین بار در این دولت طراحی و اجرا شد، تا اواخر سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد عملکرد و پیشرفت داشته است که پرونده‌اش بسته شد.
وی از طراحی سند دوم تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی خبر داد که با اصلاح معایب سند اول، از اواخر سال ۹۸ تاکنون در حال اجراست، گفت: اجرای سند دوم هم از سال ۹۸ تاکنون، حدود ۴۰ درصد در شاخص‌های مختلف پیشرفت دارد که گزارش رسمی سال ۹۹ هم اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت منتشر می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با آسیب شناسی روند توسعه استان، ابراز داشت: معتقدم در مسیر توسعه استان، در برخی از عرصه‌ها دیر شروع کردیم و از استان‌های همتراز خود عقب هستیم که حوزه دانش‌بنیان از جمله آنهاست.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌ها یا فعالیت پارک علم و فناوری و… در سال ۹۲ در مقایسه با سایر استان‌های همتراز تقریباً صفر بود، افزود: دانش بنیان بودنِ استان، برای آینده و به جهت توسعه پایدار، درآمد و اشتغال آذربایجان اهمیت دارد.
بهبودی با اشاره به اینکه حرکات خوبی برداشته شد و اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان به ۱۶۰ شرکت رسیده است، خاطر نشان کرد: معتقدیم این تعداد شرکت دانش بنیان با توجه به ظرفیت‌های استان، عدد پایینی است و باید به دنبال مانع زدایی از این شرکت‌ها و ایجاد پشتیبانی لازم برای آنها باشیم.
وی از فعالیت ۱۵ مرکز رشد، ۹ مرکز نوآوری و ۱۶۰ شرکت دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: فرآیند دانش بنیان شدن را دیر آغاز کردیم ولی شتاب خوبی دارد. دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری رویکرد خوبی دارند ولی هنوز به تهران و خراسان و اصفهان نرسیدیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه سهم ما در اقتصاد دانش بنیان، بر اساس ارزیابی شخصی، حدود ۲٫۵ درصد است، تصریح کرد: انتظار ما رسیدن آذربایجان شرقی به هدف ۱۰ درصدی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.