2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

اساسنامه جدید صندوق آینده‌ساز از ظرفیت لازم برای حل مشکلات اعضا برخوردار است

  • کد خبر : 17575
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
اساسنامه جدید صندوق آینده‌ساز از ظرفیت لازم برای حل مشکلات اعضا برخوردار است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: حقوق و مزایای سازمان تامین اجتماعی کفاف حداقل زندگی اعضای آن را نمی‌دهد، اما وضعیت بازنشستگان صندوق آینده‌ساز چقدر باید وخیم باشد که بخواهند به سطح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دست پیدا کنند؟

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حسین فتحی در دیدار با گروهی از بازنشستگان و شاغلان عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اساسنامه جدید از ظرفیت‌های لازم برای حل و فصل مشکلات بازنشستگان و شاغلان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز برخوردار است.
وی افزود: تدوین اساسنامه جدید و ابلاغ آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جای خوشحالی است و در چارچوب آن دیگر برای اعمال قوانین کار و تامین اجتماعی بر اعضای این صندوق بازنشستگی مشکلی وجود ندارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی وضعیت معیشتی بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز را غیرقابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای سازمان تامین اجتماعی کفاف حداقل زندگی اعضای آن را نمی دهد، وضعیت بازنشستگان این صندوق بازنشستگی چقدر باید وخیم باشد که تازه می‌خواهند به سطح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی دست پیدا کنند.
وی افزود: دیدگاه‌های مطروحه توسط نمایندگان بازنشستگان و شاغلان در جلسه از هر نظر کارشناسانه و ارزنده بودند. مشکلات اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز نیز همانند مشکلات سایر صندوق‌هاست و قطعاً باید در عالی‌ترین سطح مورد رسیدگی و پیگیری قرار بگیرند.
فتحی ادامه داد: اجحاف به عموم بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز بویژه بازنشستگان سخت و زیان‌آور آشکار و مبرهن است و با حمایت اصولی و قانونمند از این صندوق بازنشستگی در جهت ایجاد رویکردهای جدید و بهبود وضعیت موجود اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی گفت: موضوع ۴درصد حق بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز هم شاغلان را آزار می‌دهد و هم کارفرما را دچار مشکل می‌کند و باید با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بازنشستگی اعضای صندوق این بازنشستگی در موعد مقرر فراهم شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، ایجاد شعبه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در کلانشهر تبریز را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه یک سوم اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز اعم از شاغل و بازنشسته ساکن تبریز هستند باید در خصوص ایجاد نمایندگی این صندوق بازنشستگی در کلانشهر تبریز اقدامات لازم معمول گردد.
وی افزود: مشکلات کارگران و بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در عالی‌ترین سطح در استان و کشور رسیدگی و نتیجه پیگیری‌ها در اسرع وقت به اطلاع عموم اعضای این صندوق بازنشستگی خواهد رسید.
فتحی عنوان کرد: وضعیت صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز با گذشته قابل مقایسه نیست و در شرایط جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صلاحیت رسیدگی به مسایل و مشکلات این صندوق بازنشستگی را داراست و می‌تواند به تامین مطالبات اعضای آن ورود نماید.
وی به ضرورت اتصال صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز به نهادهای حاکمیتی اشاره کرد و افزود: با عنایت به ظرفیت‌های موجود در اساسنامه جدید، معضلات موجود شاغلان و بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز به طور کارشناسانه تجمیع و جهت تصمیم‌گیری به نهادهای حاکمیتی انتقال خواهد یافت.
وی همچنین بر لزوم تعامل مستمر با صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز و ایجاد اهرم‌های مورد نیاز حمایتی و رفع نظام‌مند مشکلات رفاهی و معیشتی اعضای این صندوق بازنشستگی در حداقل زمان ممکن تاکید کرد.

قائم مقام دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات آذربایجان‌شرقی و عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز در این دیدار گفت: متناسب‌سازی بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز با حداقل مبالغ صورت گرفته و نمی تواند مورد قبول باشد.

پورگلی افزود: برای ما تامین اجتماعی الگوی مناسبی است و همواره بر این عقیده هستیم که مستمری و مزایای بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز باید همانند بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت شود.
عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان صندوق آینده‌ساز تاکید کرد: اجرای شیوه های تبعیض‌آمیز در میان صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور مطلوبیت ندارد و اگر تعاملات نتیجه بخش نباشد، بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز نیز با تجمعات اعتراضی مطالبات خود را در کف خیابان‌ها پیگیری خواهند کرد.
وی افزود: چه دلیل دارد که در یک واحد تولیدی واحد، کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور عضو تامین اجتماعی بازنشسته شود و برای کارگر سخت و زبان‌آور عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز فقط حسرت و افسوس باقی بماند. برای رفع ستم موجود و برقراری عدالت باید امور بازنشستگی کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور عضو صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز هم به کمیته‌های استانی ارجاع شود.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز در این نشست از اجرای اساسنامه جدید و افزایش مستمری بازنشستگان و تامین آسایش و آرامش اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز به عنوان دو محور اساسی تلاش‌های صنفی کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز در هشت سال گذشته یاد کرد.
ساربان تاج احمدی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اجرای اساسنامه تدوینی جدید و معرفی هیئت مدیره قانونی، زمینه مناسب را برای ایجاد تحولات زیربنایی در صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و جلب رضایت اعضای آن اعم از بازنشستگان و شاغلان فراهم خواهد کرد.

تازش؛ عضو کانون بازنشستگان صندوق آینده‌ساز نیز در این دیدار گفت: بر صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز بی‌قانونی حاکم است و دلیل تاخیر در اجرای اساسنامه جدید و رفع نابسامانی موجود مشخص نیست. اعضای این صندوق بازنشستگی در تولید و سایر عرصه‌ها همواره پر تلاش بوده‌اند و انتظار می‌رود در این شرایط به اوضاع آنان رسیدگی شایسته صورت پذیرد.

بقایی؛ نماینده کارگران شرکت آهنگری تراکتورسازی نیز در این دیدار گفت: عدم ابلاغ آئین نامه‌های جدید صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز مایوس‌کننده است و هرگونه اعمال نفوذ در این زمینه نمی‌تواند مورد قبول باشد. در حال حاضر فشار زیادی بر روی کارگران و کارفرمایان وجود دارد و باید زمینه بازنشستگی افراد حائز شرایط عضو این صندوق بازنشستگی فراهم شود.

آق باشلی؛ عضو دیگر کانون بازنشستگان صندوق آینده‌ساز نیز در این دیدار گفت: در موقع انجام محاسبه به ما کمتر از سازمان تامین اجتماعی مستمری تعلق گرفته است. این مستمری ها در مقابل حق بیمه پرداختی ناچیز است و باید در خصوص ترمیم مستمری‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌ها اقدام لازم را معمول نمایند.

میرزازاده؛ عضو دیگر کانون بازنشستگان صندوق آینده ساز نیز در این جلسه گفت: مبلغ تخصیصی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از بابت متناسب‌سازی می‌تواند به بازنشستگان صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز هم تعلق بگیرد بویژه بازنشستگان شهرهایی که کارگرانش در مقایسه با برخی از شهرهای دیگر در دوران اشتغال از حقوق و مزایای کمتری برخوردار هستند.
شایان ذکر است در جریان این دیدار سودمند و اثربخش، لزوم استمرار تعاملات فیمابین و تجمیع دیدگاه های مختلف کاربردی و افزایش تلاش‌های سازمان‌یافته و هدفمند در راستای رفع مشکلات موجود و ایجاد امکانات رفاهی و معیشتی بیشتر برای اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز مورد تاکید قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17575

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.