2
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان:

صادرات بیش از سه میلیارد دلاری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 17569
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
صادرات بیش از سه میلیارد دلاری آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: ارزش صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در سال گذشته به بیش از سه میلیارد دلار رسید.

به گزارش تبریزمن، حبیب امین زاده روز یکشنبه در یک گفت و گوی خبری با تأکید بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات به عنوان یکی از برنامه های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید گفت: به همت صنعتگران و تولیدکنندگان بخش خصوصی ، محصولات تولیدی استان پارسال به ۹۷ کشور جهان صادر شد.
وی افزود: عمده کالاهای صادره از گمرکات آذربایجان شرقی، سوخت های معدنی ، روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها ، مواد قیری ، موم های معدنی ، مواد پلاستیکی ، چدن ، آهن و فولاد ، میوه های خوراکی و پوست مرکبات ، فرآورده های غلات ، آرد ، نشاسته ، شیر و نان های شیرینی ، مس و مصنوعات مسی ، قند، شکر و شیرینی ، شیشه و مصنوعات شیشه و کاکائو و فرآورده های آن بوده است.
وی با اشاره به حکم ابلاغی وزیر صمت برای استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان ، از تشکیل ۱۲ میز تخصصی کالایی و کشوری در استان به منظور توسعه مراودات تجاری با جمهوری آذربایجان خبر داد.
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با تآکید بر تداوم برگزاری میزهای تخصصی کشورهای مختلف در استان اعم از عراق ، روسیه ، آذربایجان، سوریه ، ترکیه و چین افزود: برای اولین بار درکشور در سال جهش تولید، میز صنوف تولیدی و صادراتی در استان تشکیل شد.
وی با بیان اینکه در راستای مدیریت واردات ، ارزش کالاهای وارد شده به استان در سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار بود، تصریح کرد : این میزان واردات نسبت به سال ۹۸ به لحاظ وزنی ۱۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۴ درصد کاهش داشته است .
امین زاده صدور ۲۰۰ فقره و تمدید ۷۰۰ فقره کارت بازرگانی، برگزاری جلسات کمیته اقدام ارزی، تشکیل کمیته پالایش کارت های بازرگانی، کارگروه توسعه صادرات و نمایشگاههای متنوع را از دیگر اقدامات مجموعه صمت استان در سال گذشته در حوزه صادرات برشمرد .

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.