3

لزوم پشتیبانی و مانع زدایی‌ها بر سر راه فعالیت اصناف

  • کد خبر : 17655
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
لزوم پشتیبانی و مانع زدایی‌ها بر سر راه فعالیت اصناف
اصناف، خواسته‌های چندان زیادی از دولت نداشته و ندارند. بیشتر مطالبات اصناف کاملا منطقی و دارای قابلیت عملیاتی شدن هستند و نسخه درمان مشکلات هم در دستان دولت و مجلس است، علیرغم همه اینها متاسلانه عملا اراده‌ای برای حل مسائل و مشکلات این قشر عظیم و زحمتکش نیست!

تبریزمن – عین‌اله حسین‌زاده: سال ۱۳۹۹ یکی از سال‌های ناخوشایند برای همه مردم جهان بویژه مردم ایران بود و بحران‌های بسیاری در این سال بوجود آمد و همه مردم را گریبانگیر خود کرد. در ایران البته این بحران‌ها در کنار تحریم‌ها و بعدا افزوده شدن ویروس منحوس کرونا بسیار بیشتر شد و متاسفانه بسیاری از اقشار مختلف مردم اعم از هنرمند، ورزشکار، سیاستمدار، اقتصاددان، تاجر، صنعتگر، خبرنگار، نویسنده و… را از دست دادیم و همه مردم به گونه‌ای سوگوار شدیم.
سال گذشته یکی از سال‌های بسیار بد برای همه بود، ولی اصناف و بازاریان بیشتر از همه دچار بحران و مشکلات شدند ولی باز دست مریزاد باید گفت به این عزیزان که علیرغم گرفتاری‌ها، همانند همیشه به میدان آمده و با کمک‌های مومنانه خود به دستگیری از آسیب‌دیدگان از کرونا آمده و در تامین مایحتاج مردم و توزیع آن و مدیریت بازار و کنترل آن نیز همت گمارده و نشان دادند که اصناف و بازاریان همچنان به مشی خیری و دستگیری از نیازمندان پایبند بوده و امید همه می‌باشند.
متاسفانه سال گذشته بسیاری از اصناف و بازاریان دچار مشکلات عدیده شده و مجبور به هزینه‌کرد پس‌اندازهای خود شده و جهادگونه و عاشقانه برای دفاع از نظام و کشور به میدان آمده و حتی علیرغم مشکلات متعدد دست به تعدیل نیرو نزده و نسبت به حفظ اشتغال همت گمارده و مانع از هم پاشیدن بسیاری از زندگانی‌ها شدند. ولی صد افسوس که خودشان مثل همیشه فراموش‌شدگان بزرگ بودند که دولت همچنان به شعارهای داده شده خود عمل نکرده و این اصناف بودند که جور دولت و بسیاری از دستگاه‌های مرتبط با معیشت مردم را کشیدند.
بسیاری از مشکلات قدیمی که بارها بیان گردیده همچنان بی‌جواب ماند و در جهت رفاه و آسایش اصناف عزیز هم عملا شاهد هیچ اقدامی نبودیم و در بسیاری از موارد این اصناف هستند که خودشان مشکلات مردم و اصناف را حل کرده و می‌کنند.
البته اصناف خواسته‌ها و مطالبات چندان زیادی هم نداشته‌اند و بسیاری از درخواست‌ها کاملا منطقی و قابلیت عملیاتی شدن داشته و بهترین نسخه هم در دستان دولت و مجلس می‌باشد ولی عملا اراده‌ای برای حل مسائل و مشکلات این قشر عظیم و زحمتکش نیست!
امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است و امسال هم همانند سه سال گذشته بر امر تولید تاکید شده است و نشان می‌دهد برای نجات کشور باید به سمت حمایت از بخش تولید رفت. البته سال‌های قبل یکسری اقدامات صورت گرفته ولی ناکافی بوده و نیازمند همت جدی دولت و دستگاه‌های مرتبط می‌باشد.
اصناف به عنوان بازوان اقتصادی دولت در امر تحقق شعار سال می‌باشند، بنابراین باید بی‌بهره از شعار سال نباشند و برای توسعه بیشتر نیازمند پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هستند و اگر دولت دنبال تحقق شعار سال و رونق تولید است باید به حمایت اصناف همت گمارد زیرا کار توزیع تولیدات دست اصناف بوده و پویایی اصناف و توسعه آنها موجب توسعه و رونق تولید خواهد شد.
امیدواریم سال ۱۴۰۰ سالی خوب و توام با موفقیت برای همه مردم ایران بویژه اصناف عزیز باشد و سال ۱۴۰۰ شاهد عملیاتی شدن و تحقق مطالبات چندین ساله اصناف و تحقق شعار سال باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.